Smarrig mat!

Alltså jag måste dela med mig av dagens måltid, eller iallafall receptet :-)
Det var så himla supergott, det tyckte både jag och maken.
Jag utgick från ett recept på recept.nu men som vanligt så gör jag lite som jag ivll ändå :)
Jag har inga exakta mått på allt men ni får gå på känsla om ni testar :)
Här kommer det iallfall.
Mozarellafylld kalkonfilé med tomatsalladsalsa
Tomatsalladsalsan
körsbärstomater (jag tog 1,5 kartong ungefär
olivolja (1-2dl)
salladslök (1 knippe)
vitlök (1 stor klyfta el 2 små)
flytande honung ca 3msk
citronsaft från ½ citron
bladspenat, ruccola eller annan valfri smakrik sallad
färst basilika (1 kruka)
salt
svartpeppar
Kalkonfilén
1 kalkonfile (ca 400g)
mozarellaost
salt
vitpeppar
Gör så här:
Minst 1 timme innan maten ska vara klar.
1. Dela tomaterna. Blanda ihop med tunt skivad salladslök (1 knippe)
Häll i olivolja, honung, citronsaft och pressad vitlök. Rör runt och salta och peppra.
Det ska vara så mycket olivolja så att alla tomater marineras.
Sätt på lock och sätt in i kylen minst 1 timme.
Precis innan servering så blanda i valfri mängd sallad och basilika. Rör ihop (skulle säkert bli supergott med
mozarellaost även i detta)
2. Skär en skåra utmed kalkonen, platta till den så den blir lite plattare. Salta och peppra. Dela en mozarella i skivor och lägg i mitten på kalkonen. Lägg ihop kalkonen och använd antingen tandpetare eller snöre till att hålla ihop den. Helst ska ju ingen ost kunna rinna ut. Bryn den sen några minuter i en stekpanna och sen skjuts in i ugnen, ca 175 minuter i 20-30 minuter (ni ser ju när den är klar).
Jag serverade kalkonen och salladen med vitlöksbröd och creme fraich "fetaost och soltorkade tomater".
Heeeelt jättegott tyckte vi som sagt :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag säger bara:

Vilket underbart hem ni har !!!!!!!!



Så snyggt !!!!



HA en trevlig Lördag

2011-02-05 @ 20:27:24
URL: http://hannapannaway.blogspot.com/
Postat av: Dessi - Home and desire

Åh, det här lät supergott! :) Verkligen! :)



O ja, du brukar vara bra på att lämna spår efter dig, det uppskattas! :)



Ha en härlig kväll vännen!

2011-02-05 @ 22:56:08
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0