Veckans mat

På lunchen idag passade jag på att köra och veckohandla. Jag och Maken har bestämt att vi ska bli bättre på att göra matschema för veckans dagar. Vi var bra på det innan men nu var det ett tag sen. Jag slänger så sjukt mycket mat så jag vågar inte ens tänka på det!
Så matlista v32 ser ut så här :-)
Måndag: Krämig kycklig och spenatlasagne (recept alltommat.se)
Tisdag: Grillad lax och hemagjord potatissallad
Onsdag: Baconsallad
Torsdag: Grillad karreskivor med nypotatis och pepparsås
Fredag: Grillad kryddkorv med bröd
Lördag: Borta
Söndag: Fetaostbiffar med ugnspotatis och tzatsiki
Vi har även bestämt att det ska bli fisk minst 1 dag och sallad 1 (eller jag har bestämt salladsdelen alldeles själv).
Men fiskdagen får nog bli på torsdagar härdanefter eftersom det är då fiskbilen är på besök och jag köper numer bara färsk fisk!
Nä nu blir jag hungrig, nu måste jag nog fixa lite lite lunch. Jobbar hemifrån idag och håller för fullt på att skriva på mitt CV och skriva lite andra dokument"
Tjipp!

Kommentarer
Postat av: mamman

Jag älskar matsedel och att veckohandla, maten finns alltid hemma o jag behöver inte tänka så mycket. Det ända som är jobbigt är på tisdagarna när vi både skall skriva matsedeln och köra i väg o handla, framför allt att komma på - jag hatar det.

2010-08-09 @ 14:18:47
URL: http://babyonskan.wordpress.com
Postat av: Åse - Interiörguiden

Tänk om jag och maken kunde vara lika duktiga som ni är!

2010-08-09 @ 15:18:24
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Lotta

Det där med maschema vekar ju vara en toppenidé.

Skulle behövas en sån planering hemma hos oss oxå:)

kramis

2010-08-09 @ 21:36:10
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0