Tvättstugan snart i mål men ändå inte...

Hej vänner!
Tystnad råder på Mörtstigen 6. Barnen är mätta och ligger och sover igen i sin säng. Brasan sprakar och jag har precis käkat frukost. Nu har jag 2 timmar (med lite tur 3) innan dom vaknar. Ibland sover jag oxå det passet, men idag blir det lite småpyssel. (här blev det en paus för att Elsa började pipa, det hela slutade med att jag flyttade över kidsen till vår säng. La mig jämte dom och tänkte ligga där tills dom somnade och sen stiga upp...Men när jag slog upp mina blå ögon hade det gått 3 timamr och klockan var 11, så kan det gå) :--)
Nu är klockan snart 00.00. Alla i huset sover runt omkring mig, gillar att vara vaken själv på kvällen. Då fixar och donar jag lite och slutar dagen med lite slösurfning om jag orkar.
Jo det var ju den där tvättstugan. Vi har fått liiite mer iordning, lite hyllor har kommit upp. Än har jag inte riktigt kommit fram vad saker och ting ska ligga, men jag testar mig fram. Så här ser det iallfall ut nu.
Barnen behöver inte gå nakna, kläder i storlek 56 (några 50 och 62) badar vi i :-)
Har så mycket kläder så jag får nog lägga dom i fler lådor för att få bättre överblick. Nu kommer jag lixsom aldrig ner till de som ligger längst ner :-) Större kläder som inte funkar ännu, storlek 62 och 68 ligger förvarade i dom svart/vit randiga boxarna. VI har fått så galet mycket kläder av härliga vänner och släktingar, och så har jag ju småtokshoppat lite själv oxå :-)
I lådan till höger förvarar vi IKEAS tvättlappar, som vi har till att torka kräk mm. Handukarna till vänster använder vi till att torka deras små rumpor :)
Konsolerna på hyllorna får agera hängare till hakklappar. På höger sida hänger "dregglisar". Jag har massor, har fått låna ett helt gäng av en kompis som oxå har tvillingar :-)
Under hyllplanen hängde vi lite smålådor där vi förvarar mössor, strumbyxor och strumpor.
En "mobilkossa" :)  Sen några veckor tillbaks tycker Harry och Elsa at den är lite spännande :)
Tja det var väl vad jag hade att visa. En del är kvar ännu. Dels lite sortering, några krokar ska upp, någon wallies eller liknande och sen måste jag fixa nått bakom skötbädden.
Men överlag är jag nöjd. Saker och ting har sin plats och det gillar tom slarviga jag :)
Nu ska jag dricka ett glas oboj och sen är det nog dax att blunda lite och hoppas på en god natts sömn. Harry har lite feber så jag har på känn at det kan bli en hel del gnäll och nappinstoppning inatt!
Kram Kram

Kommentarer
Postat av: sara

Så fint du (för att jag gissar att det är du) har gjort i tvättstugan. Gillar verkligen din stil.

2012-01-19 @ 07:30:23
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Hanna - Whiterainbow

Fint, härligt med ordning och reda kring kläderna :)

2012-01-19 @ 15:49:23
URL: http://whiterainbow.se
Postat av: LInda - Lindas Nya Hus

Du är en av mina favoriter så därför har du fått en blogaward hos mig =)

2012-01-19 @ 21:48:21
URL: http://lindasnyahus.blogg.se/
Postat av: Sofia

Låter skönt med så lång sömn mitt på dan! :)

Så fint det har blivit i tvättstugan! Härligt med sån ordning!!

Kram!

2012-01-19 @ 22:17:17
URL: http://sofias-liteomallt.blogspot.com
Postat av: Emma

Jättesnyggt, lätt att hitta med:) Sussa sött, kramar emma

2012-01-19 @ 22:23:29
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Louise

Det tar sin lilla tid, men barn omkring sig =)

Skönt att ha ordning & reda på sina saker. Nu är allt med blöjbyte, ombyte osv. på samma plats, smidigt



Go kväll kram

2012-01-19 @ 22:43:01
URL: http://stylinghouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0