Gardinnproblem

Hej
Tar en paus från pluggandet och funderar på mitt gardin "problem" i barnrummet. Jag har några tyger som jag velar emellan. Jag vill ha raka släta kappor och inte längder, men problemet är att jag har 2 fönster som nästan sitter ihop och det går inte att göra en lång längd eftersom dom flesta bredder på tyg inte är mer än 150 cm.
Så nu funderar jag på om jag kan göra som i köket, sätta upp en vajjer och göra en liten kappa vid varje fönster.
Så här ser det ju ut i köket..
och så här ser fönstret ut i barnrummet
Va tycker ni. Kan man göra som i köket?? Vill inte ha längder då ena sängen kommer stå lite framför fönstret.
Det här är de tyger jag väljer mellan. Varierar väldans i pris :-)
IKEA har barntygerna barnslig. Den jag funderar på som gardin är den svart/vit/röda
Mairo har dessa fina tyger. Nackdelen med elefanterna är att det inte riktigt finns i en färgkombination som jag tycker är superduper, bara fin :-)
busungarna är oxå fin, men den är så himla vanlig så den förlorar lite på det :-)
Men favoriter och det som det lutar åt är nog någon av dessa från svensk tenn! Svindyr men ack så fin :)
röd och vit...eller vit och gul...det är frågan!!
Om det blir dessa så måste jag sy 2 små kappor. Sen tycker jag egntlgien lite allergisk när man utifrån typ ser en baksida, men tycker det här tyget är lite för dyrt att göra lika fin på båda sidor, när dom enda som ser utifrån är våra grannar.
Så nu behöver jag lite råd från er. Kan jag ha 2 små kappor, som jag har i köket??
~~~~~
Tillbaks till skolböckerna igen.
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker absolut att du kan göra som i köket, och jag gillar de gula elefanterna bäst!

2012-02-12 @ 14:12:30
Postat av: Sara

Vi har samma "problem" som er med fönstrerna. I Cornelias rum ville jag också ha kappor och valde då att sätta två stycken brevid varandra som du har gjort i köket. Blev riktigt bra.

Här ser du hur det blev: http://lillaunderbarn.blogg.se/2010/august/pyrets-rum.html

2012-02-12 @ 14:14:07
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Fru Berndtsson

Jag hade gjort två stycken kappor och hängt dem innanför fönstren. Man kan hänga dem på små krokar. Ett tips trä igenom en smal tunn list både uppe och nere på gardinen så får du dem riktigt raka.



Jag röstar på elefanttyget från svenskt tenn den kanske är dyr men du lär inte byta ut den i första hand vilket det finns risk med tyger från IKEA



Kram

2012-02-12 @ 19:46:04
URL: http://www.zr84.blogspot.com
Postat av: Sofia

Absolut kan du göra två kappor! Kommer bli jättebra! Fina tyger allihopa! :)

Kram

2012-02-12 @ 23:16:35
URL: http://sofias-liteomallt.blogspot.com
Postat av: Frida

Jag kan inte så mycket om gardiner eller sy, men elefanterna är bra söta.

Fast å andra sidan så kan billigare tyger vara bra om man vill byta ofta

2012-02-13 @ 10:04:42
URL: http://linkansfru.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Det låter som en bra idé att göra som i köket, testa det, jag tror det blir bra!



Ha en fortsatt fin alla hjärtans dag!

2012-02-14 @ 21:33:39
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Emma

Jag tycker ju såklart svenskt tenn, du vet ju att jag har det i typ alla färger hemma, hi hi. Jag tycker du ska låta oss sy mörkläggande hissgardiner till fönstrena, då är mörkläggningen fixad samtidigt:-) såååå snyggt!



Kram

2012-02-22 @ 22:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0