Back home!

Hej!
Tillbaks hemma igen efter veckans Västerås och Sälen utflykt. Borta bra men hemma bäst :)
Igår hade jag och barnen bara en skön hemmadag. Idag sitter jag och pluggar, svärmor är ute med barnen och svärfar och Marcus hämtar ved. Jag ligger sååååååååååååååååååååå efter med pluggande redan på första uppgiften. Har inte alls läst klart allt material, och på måndag ska jag ha lämnat in en 5-sidig rapport..Wish me good luck!
~~~~~~~~
Nu börjar jag bli sugen på att fixa till barnrummet. Snart ska barnen få flytta in dit, nu sover dom hela nätterna även ifall jag får gå upp och stoppa in någon napp lite då och då. Tänkte iallfall visa lite saker som ska få finnas i barnrummet. Om ni läst min blogg tidigare har ni ju sett att jag tänkte använda mig av färgskalan...
...men redan nu inser jag att det förmodligen kommer bli mer så här..
:-)
Iallfall så ska (eller om jag gjorde det igår, minns inte :-) ) en stringhylla (djup 30) beställas. Man kan aldrig få för mycket string :-).
På villigage har jag införskaffat den här klädställningen som ska få komma upp. Jag har gått och spanat in den i flera år och tänkt att OM jag får barn ska jag ha en sån...och nu har jag det :-)
På Åhlens i Västerås råkade jag springa på den här mattan och blev tokkär! Vi har funderat på en Hampen från IKEA innan men inte blivit klok på vilken färg vi ska ha. Så när jag sprang på den här så blev det KÖP direkt. Billig var den oxå, bara 350 kr, ett kap om ni frågar mig :)
Färgen gör sig inte riktigt rättvis på bilden här. Men ooooooh va jag gillar den :-) Åhlens är en klar favoritbutik. Ofta massa fin inredning till schyssta priser, och detsamma gäller barnkläderna!
Vi har även fått en massa fina prylar till kidsen. ALLA saker är kanonfina men jag måste nog erkänna att väskorna som dom fick från snälla Tant Terese är favoriter :-)
Från bästisen Sara kom en massa fina saker, både kläder och leksaker och så den här lilla "degklumpen" som bara är så himla söt.
Mina barn är redan ägare av 3 fina spargrisar var. Så nu gäller det att spara pengar :)
2 av dom gillade jag direkt (bra med kompisar som vet vad man tycker om, tack Malin (ugglor)och Jennie (elefanter)), den tredje var jag lite skeptiskt till i början...men nu tycker jag den är störtskön (Rasmus Nalle). Den fick vi av några danska bekanta till Marcus föräldrar.
Glömde ta bild på dom fina klossarna från Brio jag fick från några av mina kära vänner/kollegor, men de får ni se en annan gång.
~~~~~~
Harry och Elsa mår för övrigt finfint. Dom växer så det knakar! Här har Elsa fått på sig sin rånarluva och är på gång att ge sig ut och härja :)
Här tränar Harry att lyfta huvudet. Han lyckas rätt bra. Elsa stumpan lägger det mest på sne, stoppar in handen i munnen och sen ligger hon där :-) Hon är lat som sin mamma!
Och så får jag väl lägga in en liten bild på vår tredje älskling som är rätt så sotis för närvarande och jag vill ju inte göra det hela värre :)
Nä nu måste jag fortsätta plugga. Nu har jag smitit undan tillräckligt länge.
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Sara Thaison

Nä men Elsa har ju din söta näsa :) De växer så det knakar. Jag är så glad för dig och Macke att ni äntligen fått era trollungar. Puss min kära bästis!!!

2012-02-11 @ 13:58:30
URL: http://Sara-Thaison.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0