Hux flux så är det vinter!

Hej Vänner!
 
Va skönt väder vi har nu. Iallfall här nere i Småland. Lagom varmt och lagom mycket sol. Hoppas vädret håller i sig nästa vecka, då kanske det tom kan bli ett dopp i havet innan det blir höst!
 
Och ja hösten och vintern är just nu i mina tankar. Det ska inhandlas en jädrans massa saker till kidsen. Overaller hit och dit, regnkläder, ska man ha åkpåse till vagnen, eller bara köpa en "dyna" och köra med filt? Frågorna är många, svaren få :-)  Kommer sluta med att jag köper lite av allt typ :)
 
Just nu kikar jag runt efter åkpåsar. Är ju fanken en hel djungel. Här är några jag gillar som inte är hutlöst dyra! Alla under 1000-lappen. 
 
 
 
 
Inte så stor variation, ganska svart och vitt :-)
 
~~~~~~~~
 
Idag är för övrigt kidsens 10-månaders dag. Den har inte firats på nått sätt alls :) Jo deras mamma fick en god kulglass mitt på dagen :)
 
Dom växer och frodas. I måndags var vi på BVC och Harry är nu 70 cm och väger 8100 och lillasyster Elsa är 69 cm och vägde 8200. Elsa har sen en månad tillbaks passerat sin bror viktmässigt. Men det är väl som det ska, hon var ju faktiskt störst när de föddes!
 
Nä nu måste jag ge min gamla byracka en promenix. Mitt huvud behöver lite frisk luft efter en nattning from Hell som tog 1 timme....2 gallskrikande barn kan få vem som helst att bli galen!!
 
Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Sara

Känner igen det där med att det är mycket som ska handlas inför hösten/vintern. Jag kan verkligen tipsa om vinteroverallerna från kappahl, kaxs. Hade en förra året till Cornelia och även i år har jag köpt en sån. De har fått riktigt bra i test, plus att priset är bra. Om du är medlem i kappahls klubben så får du 25% på ett helt köp 16/8 & 17/8.

Om jag vore er så skulle jag istället för att köpa en åkpåse köpa varsin sovsäck (finns för små barn på tex stadium) till Harry & Elsa. Åkpåsen kommer de nog inte att kunna ha nästa vintern, medans en sovsäck kan de ha så mycket längre.
Vi kommer att köpa en sovsäck i vinter till Cornelia.

Kram

2012-08-16 @ 20:10:38
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0