Uppdatering klädrum/barnrum

Hej!
Jag är en usel bloggare för tillfället. Men men, så är det ibland. Här hemma rullar allt på. Jag har rullat in i vecka 33.
Jag är stor, tung och trött. Vi var på TUL i torsdags och pluttarna väger nu dryga 1900 gram styck. Dom växer precis som om jag bara hade haft en i magen, fast jag lovar, det känns att det är två :-) Läkaren ville sjukskriva mig på heltid nu men jag lyckades fjäska till mig att få fortsätta med 50% till. Sen visade det sig dock att jag hade högt blodtryck och det har jag inte haft innan. Är beodrad vila i helgen och sen ska det tas om på måndag. Är det fortfarande högt så sa hon att jag kunde säga hej och tack till att arbeta men vi får väl se! Man är ju lite extra rädd för havandeskapsförgiftning eftersom det är vanligare när man väntar tvillingar.
Det var allt om bebisarna :-)
~~~~~~~
Här hemma händer det äntligen lite i klädrummet/barnrummet. Garderoberna är sålda och väck och igår var målaren här och bredspacklade hela rummet. Det ska tro det eller ej sedan bli vitt :-)
Nu ser det ut så här :)
Dom inbyggda garderoberna som syns bakom klädställnignen ville jag egentligen riva ut. Men maken vägrar och tja, efersom det är han som kan riva ut dom och inte vill så får dom vara kvar. Dom ska dock få sig en omgång målafärg så dom blir mer vita än gul/vita som dom är nu :)
Och som jag nog sagt innan så ska det inte bli så himla "barnigt" ännu. Pluttarna ska ju sova hos oss och det är först när dom ska in i detta rummet jag tror jag ska fixa till det. Sen vill jag ju veta vad det är för kön först innan jag fixar och donar. Visst, jag hade inte tänkt göra det rosa eller blått men jag känner att det inte är någon brådska till det. Kommer säkert få MASSSSSSSSSOR av tid när tvillingarna kommit ut (obs ironi) :-)
~~~~~~~
Nu ska jag se om jag kan åka till Kappahl/Lindex. Skulle behöva ett par pyjamasar i stl 50. Jag vägrar köpa med fötter, tycker det ser så läskigt ut :-)
Kram Kram

Kommentarer
Postat av: jenny

Men hjälp vad fort det går. Redan v.33! Det närmar sig:-) Skönt att de växer så bra och har bra vikter. Att det är tungt med 2 är bara förnamnet. Vila så mycket du kan. Inte kul med högt blodtryck. Du får hålla lite koll på huvudvärk & flimmer. Vid min graviditet med E och O så var blodtrycket från början 124/86 & på slutet 145/95

Kram

2011-09-10 @ 14:53:30
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Sara

Jag rekomenderar dig att köpa sovpåsar, är som ett långt nattlinne med knappar eller snöre längst ner som man kan dra åt, finns att köpa på lindex.

2011-09-10 @ 16:02:47
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Emma

Kommer bli så fint barnrum, säkert roligare å fixa sen när de kommit ut och när man vet vad det är för små personligheter, spännande:) Ta han om dej nu, kramar emma

2011-09-10 @ 23:03:31
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Sofia

Vad roligt att få en uppdatering av bebisarna. Hoppas blodtrycket har gått ner så du kan fortsätta jobba och slipper havandeskapsförgiftning.

Kram!

2011-09-11 @ 06:51:46
URL: http://Sofias-liteomallt.blogspot.com
Postat av: Sara - Thaison

Det är helt värdelöst med fötter eftersom de växer så det knakar när de är små så kommer pyjamas med fötter bli försmå på två röda.



Åhh, vad det ska bli kul att du ska bli mamma. Jag längtar nu!!! Tycker dock att det är tråkigt att vi inte kan träffas när jag är i sverige men jag hinner inte åka ner och du är för tjock :( MEN vi kan väl ringas några gånger. Jag ska fixa kontantkort det första jag gör på torsdag morgon. Hör av mig. Kram

2011-09-12 @ 08:42:47
URL: http://sara-thaison.blogspot.com
Postat av: jenny

Svar: Jag blev sjukskriven på heltid i v 20 om jag minns rätt.

Du gör helt rätt i att vila så mycket du kan. Vet ni könen?

Kram

2011-09-14 @ 21:56:45
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Ja, visst fick jag svar! Bara det att jag glömt att tacka ;)



Vi har målat alla fönster här nere och det blev skillnad!



Kram, och hoppas du och pluttarna mår bra!

2011-09-15 @ 17:21:19
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0