Han gör mig galen...

Inte min man dock...han gör mig oxå galen ibland, men just idag är han oskyldig :)
Nyss hemkommen från en promenad med Milo och ibland blir jag så trött. Alltså han är världens snällare och finaste hund, MEN husse och matte har INTE drillat han tillräckligt hårt när det gäller att gå i koppel. Idag var han hur jäklig som helst.
Det var inte så att han drog som han brukar göra titt som tätt när han känner någon spännande doft.
Näää han lixsom vägrar gå om man inte går dit han vill :) Han har sina favoritrundor, blandannat ute på nästet (vilket ni älmhultsbor som läser detta vet var det är). Anledningen till att han älskar att gå där är borsett från att det är mitt ute i naturen och MASSOR av spännane doftställen...så brukar han ofta få göra det här...
BADA! Milo älskar att bada :)
Dom här bilderna tog jag för några veckor sen och det var årets premiärdopp!
Och idag ville jag inte gå på näset utan jag ville gå lyckovarvet som jag kallar det, fiskevägen+lyckovägen=2 km och en lagom runda idag eftersom jag är lite trött. Men nejdå..dååå protesterar vi och lixsom lunkar efter mig..
Så om folk tittade ut idag så såg dom en stundtals sur anna gå 2 meter, släpandes på en svart labrador :)
Det är tur han är så söt så man inte kan vara arg på honom så länge för det går lixsom inte :-)
Nu ska jag åka iväg och köpa fredagsmysgodis..Macke är och spela fotboll och kommer nog inte förrens framåt 22-tiden...får se om jag är vaken då :)
Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Usch, det är jobbigt när dom drar i kopplet. Träna, träna, träna är det som gäller ;) Lycka till vännen! Ha en skön helg! KRAM!

2011-05-13 @ 22:23:08
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Haha, jag kan verkligen se det framför mig. Dina älgkliv och han lufsande efteråt. Lille Millepille vad han är envis. Tror han längtar efter sin moster jag, hon går minsann bara långa rundor med honom ;)PoK

2011-05-14 @ 08:40:14
Postat av: Hanna - whiterainbow

Träning som gäller, en effektiv övning som vi fick lära oss på hundkursen var; ha hunden i koppel och gå åt ett håll, när han/hon börjar dra vänd om och gå åt andra hållet. Detta skapar ett samspel mellan dig och hunden, och gör att hunden måste hela tiden ha kontakt med dig och läsa av dig vart ni ska gå! Man ska vända flera gånger, detta kan man öva hemma på gräset och sedan när man är ute på promenad. Hoppas du fördrog min förklaring?:)



Kram

2011-05-15 @ 10:09:40
URL: http://whiterainbow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0