Svart på frågor

Hej Alla!

Eftersom jag inte har något speciellt vettigt att skriva om idag tänkte jag svara på några frågor som jag typ
glömt bort :)
Anki undrade över sideboardet i köket, var jag köpt det!
Och svaret är ju att det är IKEAS köksstommar FAKTUM som är "klädda" med ABSTRAKT luckor och lådfronter.
************************************************************
Johanna undrade över golvet uppe på lilla toan. Golvet har vi köpt på en färgaffär här i Älmhult. Har för mig det kostade 300 kr kvadraten. Det är INTE okej att lägga i ett badrum med avlopp men det har inte vår lilla toa eftersom vi inte har någon dusch. Finns i dyrare variant oxå vet jag. Mycket nöjd är jag med golvet, snyggt och skönt att gå på :)
************************************************************
Dessi undrade för länge sen om hon kunde få receptet på Broccoli pajen jag gjode för någon vecka sen
och här kommer det. Macke tyckte den var jättegod, själv tyckte jag det var liiiite mycket broccoli, jag är inte superförtjust i det så nästa gång tar jag nog bort hälften av broccolin och har i lite kassler. Och den broccoli jag har i delar jag i mindre buketter. Eftersom jag gjorde den på frihand och inte efter recept så är det inte exakta mått.
Deg:
1½ dl vetemjöl
1½ dl grahamsmjöl
100 g smör
3 msk vatten

Äggstanning eller vad det heter
2 el 3 ägg
2 dl creme fraiche (fet blir godast!)
lite salt
3 dl riven ost
svartpeppar efter smak
1 dl mjölk

Fyllning
broccolibuketter
fetaost
1 pkt knaperstekt bacon
Någon krydda man gillar

Tillagning:
Blanda mjöl, vatten och smör. Tryck ut i pajform och förgrädda 10 minuter i typ 200 grader
Koka broccolin och stek bacon som ni delat i små bitar.
Vispa ihop ägg, creme f, mjölk, ost, salt och peppar.
Lägg i broccoli, fetaost och baconen i pajformen. Krydda och häll sen över äggojset.
Grädda i ca 30 minuter.
************************************************************

Sådär, det tror jag var det hela :)
Kram kram


Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Härligt! :)

2011-01-15 @ 23:39:20
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0