Tidigare jul

Hej Mina vänner.
Hoppas ni har en fin luciadag. Själv har jag än så länge en bra dag. Just nu ligger kidse i vagnen framför kaminen och sover (hoppas jag, Elsa sover nog lite räv men så länge det är tyst är jag glad).
Gårdagen var en riktig skitdag (efter 13) med väldans mycket skrik från fröken Elsa så vi hoppas dagen blir bättre.
~~~~~~~~
Jag har börjat skriva dagbok. Den heter
Bajs, skrik och kräkdagboken :-)  Väldigt intressant för utomstående!
Ska försöka luska ut när/varför/hur framför allt Elsa ibland skriker så hysteriskt och se ifall jag hittar något samband. Wish me good luck!
~~~~~~~~~
Julen står ju för dörren. Älskar december månad men i år så blir ju inte julförberedelserna exakt som vanligt. 
Tiden finnes helt enkelt inte (även ifall jag tycker minsann att man har mycket tid för än så länge sover ju barnen mycket, (oftast) ). Vi brukar klä granen dagen innan julafton men i år blir det nog redan till helgen. Vår julstädning är oftast väldans noggrann. Vi tar ett rum i taget, tömmer allt, diska det som diskas kan, damsuger tak, golv och väggar och så tillbaks in med allt. I år blir det dock inte så, det blir bara en vanlig storstädning.
Gran ska vi som sagt ha. I fjol hade vi (enligt mig) en otroligt fin gran. Är mycket nöjd. Årets gran hoppas vi blir lika fin och pyntningen blir nog ungefär detsamma. Annars brukar jag byta från år till år, men vitt får det bli även i år! Tomtarna åker nog oxå fram redan till helgen. Det är planen iallfall. Har insett att med 2 små barn blir det inte alltid som man tänkt sig :-)
(fjolårets gran)
~~~~~~~~
Dax att fixa ny mat så allt är klart till nästa matning som bör vara om 2 timmar, allt för att minimera risken för skrik :-)
Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Förra årets gran var urläcker! :)



Många kramar!

2011-12-13 @ 22:24:40
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Jättefin julgran, stilren men jättestilig!

2011-12-14 @ 19:08:26
URL: http://www.presenttips.com/
Postat av: Frida

Det var en väldigt vacker gran ni hade förra året, skulle själv kuna tänka mig vitt men barnen ville ha rött och så fick det bli =)



Nää med barn blir det inte alltid som man tänkt sig och alla tid man får över finns det alltid något annat att göra =)

Hoppas ni kommer på varför hon skriker och att det inte är kolik.

2011-12-15 @ 10:37:00
URL: http://linkansfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0