Det lider mot jul

Hej Vänner!
Nu är det bara 3 dagar kvar till julafton. Fast enligt mig börjar ju julen redan 1:a advent :) och julen lixsom på riktigt börjar på lilljulafton då vi har julbord här hemma hos oss (föräldrar och syskon).
Här hemma är det snart julstädat klart. Vi hr köket och toaletterna kvar och sen ska tomtar fram och granen ska kläs. Min planering har skitit sig som vanligt :-)
~~~~~~
Jag är en av dom som tycker att julen=traditioner. Tomtar skall fram och placeras på samma ställe. Vissa kan man såklart byta ut men några vill jag ha framme från år till år, just för att det ska bli en tradition. jag vill att mina barn ska precis som jag minnas att den tomten brukar vara där och där. Jag är ju i högsta del medlem i "slit och släng" klubben och tycker man kan byta ut det mesta hur ofta som helst, MEN just julen är lite helig. Varje år köper jag dock några nya julprylar och försöker även slänga någon, ALLA tomtar behöver inte bestå från år till år.
~~~~~~
Så årets nyheter här hemma kommer från Village. Dom hade hur mycket fina julsaker som helst. Dom här fick följa med mig hem.
Julänglar
och så en ny vit julbock
Dessa ska nog få husera i vardagsrummet uppe.
~~~~~
Nu vaknar nog snart kidsen, eller förhoppningsvis bara Elsa för det är hon som borde stå näst i tur att få mat :)
Innan dess tänkte jag hinna med lite till.
(usch ser ni hur ful vaxduken blir när den legat ihopvikt i garderoben, får nog åka till IKEA och köpa en ny istället och rulla den).
Kram Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0