Släpp fångarna loss...

....det är vååååååååår!
Ja iallfall så har det för mig känt som den första riktiga vårdagen idag. Så himla skönt det har varit. När jag kom hem från jobbet var det över 20 grader i solen. Riktigt känner hur alla växter lixsom kommer igång och växa och knaka, hux flux så har björken slagit ut och alla ni allegiker går med röda näsor och ögon.
Här hemma rullar det på. Jag är som sagt forfarande inne i någon slags sen-vinter-koma men känner att jag så smått börjar tina upp :)
I helgen har Marcus målat klart i gästrummet och lagt golvet. TJOHO! Jag kan nog faktikst ha världens duktigaste man, lika lat som jag är, lika flitig är han :)
Nu återstår det mer roliga jobbet, att inreda gästrummet OCH biblioteket som vi ju gjorde klart innan jul. Tanken var att min lilla man skulle göra en del möbler själv, typ bokhylla men hans schema är så himla knökat så jag tror att jag ska vara en god hustur och KÖPA möblerna istället :-)
Ett nytt överkast till gästsängen ska iallfall införskaffas. Har 2 alternativ..
Alternativ 1: jag kör säkert kort och köper ett vitt.
Alternativ 2: jag är lite crazy och kör på ett typ cerist eller turkost eller någon annan knalligare färg.
Båda överkasten kommer från IKEA.
Det första är dyrare, lite över 600 kr vilket innebär att jag får leva med det ett tag..2:an kostar "bara" 199 kr, vilket innebär att jag inte behöver leva med det så länge om jag ångrar mig :)
Vi får väl se...känner jag mig själv rätt så blir det nog alternativ 1 :-)
Oj, det blev ett rätt långt inlägg, bäst jag lägger mig i soffan och vilar lite :-)
Vårkram Vårkram

Kommentarer
Postat av: Eva/ Bolin Design

vad härligt med 20 plusgrader. Här är det mycket snö kvar men ändå en härlig tid just nu. Skönt att ha en arbetssam man, sedan har du det roliga jobbet kvar med att inreda :)

2011-04-07 @ 10:52:51
URL: http://www.bolindesign.se
Postat av: LInda - Lindas Nya Hus

Visst är det fantastiskt med hårt arbetande sambos? :)



Igår hade vi 15 grader och strålande sol ända till kl 19, men idag är det som bortblåst, 6 grader och STORM! Jag som håller på att fixa altanen...

2011-04-07 @ 17:05:31
URL: http://lindasnyahus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0