På plats i Caorle

Nu har vi lämnat Västkusten och igår kom vi till Caorle som ligger på Östkusten. Här var vi för 3 år sen och hit kommer vi förmodligen åka igen. We like this place. Det har lixsom allt som VI vill ha. Stor strand, okej vatten (det var dock bättre på andra sidan), fin strandpromenad, massa med affärer, restauranger och för att inte tala om glassbarer. Rent och fint och prydligt. Som sagt. We like :-)

Igår när vi kom hem och på kvällen var det typ så hett som jag aldrig varit med om. Det var helt olidligt och det var långt över 30 grader även vid midnatt. Så inte så konstigt att vi vaknade vid 5 imorse av ett sånt jävla oväder.
Det åskade, blixtrade, blåste och regnade. Jag var livrädd och ville gå ut och sätta mig i bilen och åka hem till Sverige. Men det fick jag inte för Marcus :-)  MEN när det small till och strömmen gick i rummet och AC slutade funka då gick han med på att gå ner att sätta sig i receptionen. Kändes på nått sätt tryggare där.

Nu har vi bytt hotell och här ska vi bo i 4 nätter. Vädret är fortfarande dåligt MEN vet ni vad..det tycker jag är rätt skönt faktiskt :-)  Det ser ut att spricka upp oxå så det blir nog lite beach idag oxå!

Innan vi lämnade Toscana så var vi på besök i staden Volterra. Ligger uppe på en topp några mil från kusten.
Det var tydligen här man spelade in vissa scener från New Moon (ni vet dom där vampyr filmerna).
Det var otroligt vackert där, i den gamla stadsdelen..

Utsikten därifrån var inte heller att klaga på, den gjorde sig dock bättre irl än på bild...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0