Dom stack mig dom jäklarna!

Idag på morgonen stack jag, Marcus, mamma och Milo ut i skogen några mil härifrån och plockade
blåbär. Allt var frid och fröjd och det var så skönt ute (bortsett från alla flugor).
Tyvärr fick plockningen ett abrupt slut när jag (som är allergisk) körde ner mina händer i ett getingbo av något slag.
ÅÅÅÅÅÅÅHHHHH va ont det gjorde!
Dom hann sticka mig i båda tummarna, vänster skinka, vänster lår och höger armhåla innan jag kom därifrån.

Mina kortisontabletter hade jag givetvis inte med mig så det blev ILFART hem till Älmhult och intag
av 12 kortisontabletter. OCH det verkar faktiskt som om jag fick i mig dom i tid. Betten svullnade upp rätt rejält på
alla ställen men det har faktiskt gått ner jättemycket utom på båda tummarna som fortfarande är svullna och gör jäkligt ont, framför allt vänster. Pekfingervals är det som gäller nu.
I fjol blev jag stucken i handen och då kom den värsta reaktionen 1 vecka efter, då det blev läkarbesök och pencilin...så det kommer bli en nervös vecka...

Det är så himla tyspiskt. Jag som itne tål dom blir stucken varje år!! Och nu 5 gånger tom!
Jag tycker faktiskt synd om mig själv.

Om man ska hitta något positivt i det hela så är det väl det att Marcus fick rensa alla blåbär sjäv, vi hann visserligen bara plocka 4 liter men ändå!

Nu ska jag nog lägga mig i solen lite till och fortsätta tycka synd om mig själv.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ajjjj det lät verkligen inte skönt. Stackare, ta det nu bara lugnt och så får vi hoppas att det inte blir värre.

2010-07-28 @ 16:36:45
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Usch vad otäckt, hoppas att du klarar dig från att få en reaktion!

2010-07-28 @ 20:24:15
URL: http://interiorguiden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0