renoveringen fortsätter...

Renoveringen av vardagsrummet går långsamt frammåt. Idag har Marcus och en elektriker fixat och donat.
Gamla element har tagits bort, kontakter har flyttats och tja jag vet inte allt. Mannen har rivit upp golvet och
en gammal sliten heltäckningsmatta tittade fram. Huset är helt kaotiskt för dom har varit i alla rum och letat elsladdar i väggar och tak. TÄnkte ta mig i kragen och iallfall städa på badrummet. Resten får vänta till imorgon.


Som ni ser har vårt ena gavelfönster en massa kondens. Det ska bytas men det blir nog
inte förrens nästa år. Eftersom vi ändå alltid ha tunna gardiner framför (eller så blir det lamell) så syns det inte
så mycket i vanliga fall.  Franska balkongen som ni ser utanför det andra vill jag att Marcus ska göra om
men det blir nog inte heller detta året.


Våra "fönsterbrädor" utmed gavelfönsterna ska göras om. Vi ska gömma kablar i dom och dom ska bli 30 cm
djupa istället för dagens 15 cm.

Nu måste jag sätta lite fräs. Badrummet lär tyvärr inte städa sig själv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0