Feja, shoppa och fixa.

Idag har vi varit rätt så duktiga maken och jag. Jag mår bättre idag fast jag är nog inte helt i topp för jag är lite kallsvettig mest hela tiden :)
Men men jag har varken tid eller lust att ligga ner.

Vi började dagen med att åka och handla en ny bur till Milo, han fick även en gul fin reflexväst så han syns i mörkret och så köpte jag ett svenskt djurfoder som jag tänkte testa.
Efter det bar det av till Maxi och det inhandlades lite middagsmat. Ett par kära vänner kommer hem ikväll på middag så jag tänkte göra fylld fläskfile och potatisgratäng och så panna cotta till efterrätt.

Sen stack jag iväg till Ikea och gjorde lite inköp, missade lite så det får bli en sväng dit imorgon förmiddag igen.
Bland annat fick Milo en ny säng/kudde. Har spanat på denna innan men varit lite skeptsikt till mönstret men så idag så kändes den helt okej så den fick följa med hem. Han har redan sovit en sväng på den men eftersom vi eldar idag så blir det rätt varmt så han gick ner och la sig i sitt favorit rum, tvättstugan :-)



Huset har även dammsugits (som jag iofs gör varje dag) och svabbats och
eftersom Milo har gnagt på gamla skurhinken fick detta lysande monster
följa med hem från Ikea.


Om ni tittar noga på skoskåpet i ek så ser ni en skruv som sticker ut.
Där satt det innan en knopp i ek men den har Milo gnagt bort till minsta
sticka!!! Ajajaj

Nu ska jag göra panna cottan så den hinner stelna tills ikväll!

Kommentarer
Postat av: Sara - Thaison

Du Fru Spättan, nu ska inte du vara så rolig... VI innebär att jag bestämmer och delegerar till min personal som sedan får sköta målandet. Ibland är det bra att vara The Boss :)



Här har det bloggats ser jag. Måste läsa vidare.

kram

2009-09-26 @ 16:24:57
URL: http://thaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0