Lite bättre..och så lite mer ugglor...

Idag mår jag lite bättre. Ska försöka vara uppe så mycket som möjligt för att se hur jag mår. Vill verkligen jobba imorgon!!

Igår pratade jag ju eller visade lite ugglor. Och det slog mig idag att favorit ugglan alla kategorier måste ju vara HELGE från tv programmet Från A-Ö. HÄR kan man köpa dvd och OM jag får barn (vilket jag hoppas med hela mitt hjärta, ja hela kroppen faktiskt) så skall han/hon lätt få se det här :-)




En annan uggla man minns och gillade är ju Jakob Uggla från fablernas värld. Detta holländska barnprogram levde i massor av år ( 1968-1992) OCH uttrycket Simma lugnt härstammar härifrån (tror jag)  :-)

Kolla in ett avsnitt om du har tid, Härlig nostalgi om ni frågar mig :-)


Kommentarer
Postat av: Therése

Många av dom gamla barnprogrammen är faktiskt jättebra!

Ta bara "Fem myror..." t ex, bra och samtidigt lärorikt ;-)

Tänker på Adam Alsing när jag ser ugglan Helge :-)



Skönt att höra att du mår bättre idag!

Kram Therése

2009-10-08 @ 11:28:00
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha, ja fablernas värld kommer man ju ihåg från då man själv var liten, en favorit!

Hoppas du känner dig bättre även sedan du varit uppe en stund.

2009-10-08 @ 12:41:23
URL: http://lindam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0