Ska man släcka eller inte?

Satt precis och såg på nyhetsmorgon när dom diskuterade lördagens 1-timmes släckning. Ska man göra det...eller inte.
Så klart att det alltid finns två sidor, det gör det ju jämt men jag blir så himla trött. Hur ska man som amatör veta vad som är rätt? 
Jag är ju amatör och jag resonerar som så här. Det kan ju inte skada att släcka och att man gemensamt världen över visar att hej, vi bryr oss och vill hjälpa till med att vara klimatsmarta! 
Det finns väl ingen som tror att okej, om vi släcker nu på lördag så har vi gjort vårt? Jag försöker dra mitt lilla strå till stacken, köpa ekologiskt, ha lågenergilampor, kör etanolbil(om det nu är klimatsmartare diskuteras ju). Men jag är nog som många andra, att om att vara milövänlig/klimatsmart ställer till för stort hinder så låter jag bli, tex kör jag bil till jobbet fast jag likaväl kunde cykla, vissa ekologiska varor införskaffas inte för jag tycker dom är för dyra osv...
Jag kunde göra massor av mer saker för miljön och jag hoppas jag kommer att bli bättre, men jag har iallfall startat!!

Efter det djupa inlägget och för att verkligen visa att det här med om klimatsmarthet ställer till besvär så låter man bli stämmer så ska väl påpekas att min man vägrar stänga av all tv-apparater eftersom det är fotboll, och jag har ju inte rätt och besämma mer än honom här hemma (tyvärr :-)  )  så han får sitta i mörkret med en tv medans jag tillbringar den timmen någonannastanns i hemmet :)

Men nu är det dax att gå till jobbet...Ha en härlig fredag och en minst lika härlig helg, oavsett om ni väljer att släcka eller inte :)

Kommentarer
Postat av: Leia

Jag är likadan, försöker att handla ekologiskt, har lågenergilampor, sorterar hemma.

Dock gillar jag att åka bil och lite så. Fast samtidigt så gör jag ju mycket annat. Och alla kan inte göra precis allt, huvudsaken är att man gör något åt det!

Önskar dig en trevlig fredag!

2009-03-27 @ 08:57:08
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Karin

När ska man släcka?

2009-03-27 @ 09:33:13
URL: http://hemochliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0