Vi fortsätter med gamla minnen..

Måste publicera kommentarern från min lilla stora syster angående farmor och farfars hus..

  "jag håller med dig, det var ett alldeles fantastiskt hus och vi har haft mycket roligt där. Ringde farmor när hon fyllde år och vi pratade lite gamla minnen. Jag berättade att jag behöver bara blunda så kan jag komma ihåg exakt hur det kändes att sova över där i extrasängen och hur det knarrade i golven. Kommer du ihåg våra fotbollsturneringar bakom skolan, när man satt på utedasset och var livrädd att "hackehönan" skulle bita en i rumpan. Eller hur det luktade ingrodd såpa i det gamla "bykhuset". Ja det var tider det och jag är glad över all tid vi fått tillbringa där. Kram sis


 Jag minns det som det var igår...mitt i vår fotbollsplan stod en stork i plast placerad :) I bykhuset brukade vi leka blomsteraffär och ja..minns hönan med skräck och att man hellre satte sig ute i det fria. Katten "rulltårtan" hängde oxå med i många år....

Ja det var tider det. Ska väl påpeka att farmfor är en superpigg dam i sina bästa år, 92 närmare bestämt. Hon bor i lägenhet och har fortfarande huvudet på skaft, behöver ingen hjälp utan både städar och lagar all sin mat själv, ingen hemhjälp här inte.

Nä det var allt från minnernas television för den här gången...nu tillbaks till badrumsplanering!


Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Ja minnen ska vårdas ;0)



~Livet i byn

2009-06-26 @ 09:10:23
URL: http://livetibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0