Midsommarafton i bilder...

Här kommer lite bilder från gårdagen.....vi börjar från början :)

     
      Uppsättning av partytält!

               
                Duking och påklädning av midsommarstång pågår...
                snart dax för lunch. Sill/korv potatis och gräddfil..inget
                konstigt med andra ord :)

     
      Hos oss är lekar/tävlingar minst lika viktigt som maten och nubben.
      Här är det snart dax för såpabandy som var helt fantastiskt roligt.
      I en timme halkade vi omkring och hade sååå jävla roligt på ren svenska.
      Det var länge sen jag skrattade så mycket :--)

            
             Tennisfotboll, oxå himla roligt. Andra lekar var skottkärrace,
             irländsk julafton (hysteriska skrattanfall under denna ganska
             farliga lek), pricka rätt med vattenballong, music quiz och
             drickstaffett.....
 
  Och så tårta förstås....den var smarrig :--)

Vi avslutar nog med tårtan, alla andra bilder visar folks ansikte och jag vet inte om dom vill vara med på bild här så
jag väljer givetvis att inte visa dom.

Nu ligger våra nattgäster och mannen och sover...själv håller jag på att sortera papper i kontoret :-)
Ute ösregnar det annars hade jag startat dagen med en joggingrunda kombinerat med en långpromenad med Milo.


Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Vilken häftig midsommarfest ni haft!! Vi firade i all enkelhet hemma i uteköket :0)



Jo lingonris blommar, annars kan det inte komma några lingon...!



~Livet i byn

2009-06-20 @ 11:03:43
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Mandragora

Men gud vilken FANTASTISK midsommar!

2009-06-20 @ 11:06:14
URL: http://shakti.blogg.se/
Postat av: Therése

Verkar som ni haft en hur trevlig midsommar som helst :-)

Vi fick tyvärr sitta inne och tända massor av ljus, när vi åt sill och potatis så drog värsta åskvädret in, och regnet stod som spön i backen!!

Mindre roligt, kan jag ju säga!

Men vi gjorde det bästa av situationen, och drog fram en massa sällskapsspel istället, så det blev verkligen jättetrevligt ändå ;-)

Idag blir en slappedag!

Kram Therése

2009-06-20 @ 12:16:43
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Liw

Oj! man ska minnsan vara gästhos er på midsommar! Ser dock ut som om tältet ska lyfta när som helst hihi :)

2009-06-20 @ 18:16:45
URL: http://hilleshog.blogg.se/
Postat av: Sara

Åhh jag kan från bilderna se att ni hade en superduper midsommar! Önska jag kunde ha varit där med er. Såpbandyn och jordgubbstårtan skulle ha varit min höjdpunkt av kvällen :)

2009-06-21 @ 05:49:35
URL: http://thaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0