"Blogg-styling"?

Jag läser ganska många bloggar och slås alltid av att folk har det så himla välstädat och ordnat hemma hos sig.
Inga dammkorn som syns, inga högar med papper, inga kläder som ligger slängda någonstans eller en kaffekopp som råkade hamna på fönsterbrädan och sen blev kvar...Nä var sak har sin plats och snyggt och prydligt.
Är detta verklighet eller är det "blogg-styling"? Jag hoppas och tror att alla "blogg-stylar" lite sisådär när det behövs, vissa gör det mer än andra. Jag gör det väääääääääääldigt mycket. Jag trycker det som jag inte vill ha med ur bild :)
Jag sitter nu och funderar på om dom som läser min blogg tror att jag alltid har det välstädat? Dom som läser detta och känner mig vet ju att så inte är fallet, jag är en ganska slarvig person som sällan har det perfekt hemma.
Men vad är perfekt, själv tycker jag faktikst att det är lite mer hemtrevligt och saker och ting är lite som dom är, och inte så himla prydligt. Jag dör inte om det ligger en dammråtta och tittar på mig eller om en tröja trillar ner på marken.
MEEEEEN som det ser ut i mitt kök nu är INTE okej, inte ens med mina mått!
Så nu tänkte jag ge er bild från verkligheten hemma hos mig, fast kanske tom lite i överkant för så här illa brukar det faktikst inte vara (eller?)
Så här ser 3 av mina köksfönster ut för tillfället.
OBS!! Starka bilder, jag vill vana känsliga läsare!  :-)

 

 

Så så ser alltså den krassa verkligheten ut just nu...jobbdatorn och jobbpapper ligger slängda överallt. I fönsterna står 1 stendöd pelargon och en pelargon som inte vill börja leva...bajspåsar, hundkam och så en gammal ljusstake, allt lite huller om buller.
Så nu ska jag städa och hoppas kunna återkomma med ett litet uppfräshat kök :-)

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha jag tror det med att folk alltid har städat är en myt, sådär ser det ofta ut hemma hos oss också. Jag tror folk städar för att ta bilder :P Skönt att du bloggade om det så man vet att man inte är ensam! Kram

2009-06-11 @ 20:37:45
URL: http://linasinredningblogg.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Hemma hos oss med 6 hundar med lång päls, 4 hästar och människor i rörelse blir det lätt rörigt. Ska man fota så riktar man ju objektivet mot någonstans där det är fritt från röra för tillfället ;0)



Nog ser det ut så där hos oss med ibland!!Men jag försöker hålla lite ordning men hundar och resten av familjen motarbetar mig!



~Livet i byn



~Livet i byn

2009-06-11 @ 21:42:26
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: fru Sätterlund

Det är klart man plockar undan innan fotografering :) Du skulle ha sett hur det såg ut här idag innan jag greppade tag i dammsugaren... Jag tror det exploderar fler bomber i veckan hemma hos oss!! Jag blir galen snart ;)

Ha det gott,

Kram Therese

2009-06-11 @ 21:42:35
URL: http://tesbrandt.blogspot.com
Postat av: Inspirera Mera

Jag plockar alltid undan mer eller mindre inför fotograferingen. Nog för att vi strävar efter att ha det städat hemma, men det lyckas inte alltid. Är man trött en dag eller två så kryper kaoset fram :)

Kram Sandra

2009-06-11 @ 22:59:03
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Sara

Hahaha du är ju för rolig! Vad sa jag till dig när jag var och hälsade på sist? Jag har suttit andra sidan jordklotet och oroat mig för att du gått och blivit en ordningsam kvinna. Därför blev jag så glad när jag såg att bakom kulisserna så kan det även hos Fru Spättanjansson vara lite stökigt ibland.



Tyckte du fick en riktig bra idée med "Blogg-styling". Jag tror nästan att jag ska ta en runda med kameran så får du se hur mitt rätta hus ser ut. Klart att alla Blogg-styler!

Kraaam



2009-06-12 @ 10:10:52
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Therése

:-) Jag tror garanterat så gott som alla kör med blogg-styling hi hi!

JAG gör det iallafall!!

Mina jobbarkompisar brukar alltid säga att jag har så fint hemma, men nu vågar jag knappt bjuda hem dom till verkligheten :-)

Kram Therése

2009-06-12 @ 18:59:48
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0