lekrum

 
Hej Hopp!
 
Så har en ny vecka avverkats. Och det har inte varit vilken vanlig vecka som helst utan den här veckan har barnens inskolning på dagis börjat!! Det har gått bra. Än så länge har dom bara varit där 2 timmar och Marcus har varit med hela tiden bortsett från i torsdags då han stack iväg en runda. Tyvärr kräktes Elsa natten till idag så idag fredag fick dom vara hemma. Nästa vecka blir det lite längre och veckan efter då är det allvar :)
 
~~~~
 
Hemma händer det inte så mycket. Jag gjorde lite wallies till barnens rum idag. Hittade tyvärr inte min bra-sax så det blev lite hackigt men det får duga :))
 
 
 
Vi har även beslutat att ändå göra om kontoret till lekrum åt barnen. Så nu är visionen att göra ett så pass billigt barnrum som jag bara kan, fast ändå få det som jag vill :)
 
Här är några prylar jag funderar på att införskaffa...
 
Lampa från IKEA
 
Tapet från Ellos
 
Barnpall från IKEA
 
Bildficka från Isaform
 
 
Tanken är att det ska vara ett litet kök, bord och stol och en liten myshörna. Rummet är ju inte så stort så det får ju inte plats sådär jättemycket. Ett kök känns som båda kommer uppskatta!
 
Nu ska jag luta huvudet tillbaka i soffan och somna.
 
kram Kram
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna - Mamma Till Lilly

Åh vad fina elefanterna var :)

2013-03-10 @ 17:40:57
URL: http://Http://johannaastenvall.blogg.se
Postat av: Hanna

Söta elefanter du fixat till och många fina saker du hittat, blir säkert kanon!

Hoppas att barnen får vara krya och att allt går som på räls med inskolningen!

2013-03-10 @ 21:08:47
URL: http://inredamedmera.wordpress.com
Postat av: Linda på Brogatan

Den där bildfickan från Isaform är helt underbar. Jag har spanat på den i evigheters evighet och nu har barnen blivit så stora så det är nog ingen av dem som skulle uppskatta den längre :o)

//Linda

2013-03-11 @ 18:57:30
URL: http://www.brogatan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0