Bästa kompisar!

Hej vänner!
ÄNTLIGEN har det kommit lite snö och kyla till oss. Det här gillar jag :-) Nu hoppas jag det stannar februari ut sen kan det gärna få börja töa!
Idag är det dax för barnen att få sin 3-mån vaccination. Dom ligger just nu och vilar upp sig inför detta :)
~~~~~~~~~~
Sen jag fick barn har jag fått lite nya bästa kompisar. Här kommer dom listade.
~~~~~~
PLATS 5
KRAMA från IKEA
Jag har 40 stycken. Helt lagom. Man kan hitta dom precis överallt i huset, men när man behöver dom så är dom puts väck :)  Efter att man hämtat en ny så är man nöjd, dom är super!
~~~~~~
PLATS 4
Även här en IKEA produkt, KLADD
Harry är en liten kräkbebis så dessa är kanon då. Han har typ en jämt och ständigt :)
Hade dom varit snäppet tjockare hade dom kommit högre upp, men dom är lite för tunna för att vara helt perfekta! Men mjuka och goda och precis som KRAMA finns dom lite överallt här i huset. Hmmm vårt hus måste ha en svag kräkdoft :)
~~~~~
PLATS 3
Det är hårfint mellan 3:an och 2:an, men på tredje plats kommer ändå
BABY BJÖRN BABYSITTER BALANCE
Framför allt ELSA gillar sin babysitter skarpt. Hon kan sitta länge länge och bara kika omkring på värden, hon sover gott i den. Harry gillar den inte riktigt lika länge. Men han sitter där oxå och kan även sova där. Han gillar mest bågen över och har nu börjat vifta lite på den så det snurrar :-)
Men när mamma har lite annat att pyssla med så är dessa perfekta att sätta båda kidsen i. Här kan dom även mata sig själva...se nedan :)
~~~~~
PLATS 2
Vagnen



Helt fantastisk! Mina barn gillar att åka vagn, är båda lite griniga så ooops ner i vagnen och ut på en liten promenad. Sova ute är oxå helt perfekt. Jag tycker inte barn kan få nog med frisk luft!! När Elsa var mindre och hade strul med magen så somnade hon bäst i vagnen, den gick många meter inne i köket och framför kaminen :)
Nu behövs inte det längre men den är som sagt toppen ändå!
~~~~~~~
Och segrare i denna tävling är då....tadamm
NAPPEN
Denna fantastiska uppfinning, om någon borde få nobelpris så är det uppfinnaren av denna lilla manick som kan ge en lugn och ro, och några extra timmars sömn.
NAPPEN, I love you!
Jag har testat lite olika men mina kids gillar klart bäst MAM orgnial.
~~~~~~
Utanför tävlan men på en klar hedersplats kommer oxå MORMOR och FARMOR :-)
Dom ställer upp hur mycket som helst och är helt fantastiska båda två. Bara att dom kommer hit då och då några timmar så jag kan uträtta lite ärenden, gå och träna eller bara plocka här hemma, det är guld värt!
TACK!

Kommentarer
Postat av: gella

Haha, känner igen mkt på listan och håller med om mkt! :) Här används dregglisar på båda mina twins men jag kör på "pippi", inte lika bra pris som IKEA:s men de är tjockare och håller lite längre istället. Och nappen - en klar favorit här med!!



Kul att titta in på din blogg emellanåt också! Spännande att titta in i andra tvillingföräldrars vardag när tillfälle ges (läs tas)!

2012-02-06 @ 14:14:39
URL: http://gellabella.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0