Färdigsytt

Till skillnad från många andra projekt (som tex den där byrån på ovanvåningen jag började måla för 2 månader sen) så blev faktiskt projekt sy påslakan färdigt. Okej hade inte mamma varit här så hade det nog inte blivit av men nu var hon ju det. :-)
Det blåvita är ju det jag sydde. Tyvärr räckte det bara till en kudde (jäkla tjej i affären som loooovade det skulle räcka). Men ena plutten får väl ha vitt örngott eller så har en kompis lovat att fixa mer tyg vid tillfälle :)
Jag sydde bara ett påslakan eftersom det är det första dom ska ha och eftersom dom ska ligga jämte varandra i samma spjälsäng så tänkte jag det räcker med 1.
Påslakanet under, det grå/vita har jag 2 av. Det har jag fått av en ytterst god vän tillsammans med MASSOR av andra fina prylar (tack än en gång Emma).
~~~~~~~~
Annars inget nytt. Min 3-meters garderob so jag satte ut på blocket var galet populär. Satte nog för lågt pris. Tror säkert 30-40 har svarat på annonsen. En kille sa tom att han gav mig 2000 (jag satte ut priset 1500) men jag har ju redan lovat bort det till en annan.
När klädrummet är ommålat ska nya garderoben in. Jag hoppas vi klarar oss på 1,5 meter till att börja med, istället för 3...det kommer bli tajt men det ska nog gå :)
Det blir antingen HASVIK (PAX) från IKEA
eller Ånstad (PAX)
Det lutar åt den första eftersom jag helst inte vill ha högblankt.
~~~~~~~~
Nu ska jag antingen laga mat eller vila..borde göra det första men det lutar åt det andra :-)
Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Sofia

Va fina påslakanen blev! Duktigt! :)

Fint med vita garderober, önskar såå att jag hade valt det för 4 år sen! :(

Kram och ha en bra fredag och helg!

2011-09-02 @ 08:03:43
URL: http://sofias-liteomallt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0