Tystnad råder...

Efter att ha huset fullt med folk hela påsken så är huset nu helt öde. Bara jag och Milo hemma. Syster yster med familj åkte för någon timme sedan och Marcus har stuckigt iväg en runda. Milo har gått några varv i huset och letat efter flocken men har nu insett att det bara är han och jag och gick därefter ner i tvättstugan och somnade. Svalt och skönt på kakelplattorna där :)
Själv sitter jag ute och njuter på altanen. Måste försöka få liiite solbränna till nästa helgs bröllop. Klänningen jag ska ha är typ rosa/aprikos i färgen och mina vinterbleka ben gör sig sådär till klänningen :)
Armar och ansikte har fått lite färg dom senaste dagarna så idag är det operation bruna ben som gäller!
Jag sitter och kollar i lite trädgårdsböcker som jag faktiskt har i min ägo. I nya rabatten behöver jag 3-4 stycken nya perenner. Det blir ett nytt gräs och sen några perenner som blommar lite senare på sommaren. Försöker alltid hitta blommor som blommar vid lite olika tidpunkter så man alltid har nått som blommar!En ny klängväxt behöver oxå införskaffas och vi funderar även på något litet träd, typ en liten hängbjörk kanske.
Så här såg landet ut innan
Numer ser det ut så här, Det har blivit lite mer än dubbelt så stort.
Arbete pågår...
En del perenner har fått flytta hit från en annan rabatt som vi ska så igen. Lite Praktveronika, Löjtnanshjärta och aklejor. Aklejor tycker jag är så himla fina. Dom sprider sig som ogräs dock men det gör inget tycker jag :-)
Näpps, dax att ge sig ut i solen igen.
Önskar er en skön dag!
Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Sofia

Härligt o va ute i det fina vädret!

Ska oxå på bröllop i sommar (två stycken) och har köpt klänning idag. Får se om den var nåt att ha, så svårt att se i de små provrummen... ;)

Kram!

2011-04-25 @ 22:27:24
URL: http://sofias-liteomallt.blogspot.com
Postat av: isa ( på rustaupp)

Hej hjärtat har saknat dig!!!!!

Så kul att få läsa i kapp lite nu, för det var länge sedan jag var här nu. För länge sedan skäms på mig!!!! (Förlåt Tiden har bara sprungit i väg..)

Oj vad ni har fixat den sista tiden och byrån i gäst rummet blev ju så snygg!!! Spännande att få se hur du ska fortsätta att piffa.



Skönt att ni har haft en bra påsk det glädjer mig!! Vilka storslagna trädgårds planer blir alldeles matt av bara tönka på allt jobb :P

Men så snyggt och vackert det kommer att bli hos er!! Själva ska vi byga trall. men först återstår ett tredagars repotage. Sen ska jag komma tillbax till vardagen igen. Kramar i massor!!!

2011-04-26 @ 23:48:57
URL: http://rustaupp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0