En smak av barndom...

Istället för att visa massa semesterbilder och annat så kommer här en liten smak av barndommen, min barndom :)

När jag var liten bodde jag i ett litet samhälle norr om Älmhult som heter Liatorp. Där bor det en sisdår 5-600 personer. Min kära mor bor kvar där än idag, lixsom min faster och farmor.
Nåväl när jag var liten så fanns där en affär som hette Liatorpan, tänk er Ullared superlight.
Dit kom det folk från närr och fjärran. Affären är nerlagd sedan mååånga år.

Men iallfall så hade dom en godisbutik där vi brukade handla godis. Mitt ibland godisläppstift, choklad cigaretter
och övrigt fanns där ett godis som hette Curly Wurly. En fantastisk kola/choklad skapelse som jag avgudade.
Nu är det väl en sisådär 20-25 år sen jag såg den sorten i sverige. MEN när vi kör hem från södra europa semestrar så stannar vi alltid på ett ställe som heter Scandinavian park som ligger precis vid gränen Tyskland/Danmark och vet ni DÄR hittade jag för några år sen CURLY WURLY! Helt ljuvligt. Nu köpte jag med mig en 20 stycken
och vet ni...dom smakar ljuvligt, en smak av barndom....


I våras när vi var där var designen densamma som på 80 talet men nu verkar
dom har hottat upp den. MEN smaken är densamma :-)

Kommentarer
Postat av: zr@

Vad skoj!Då får man passa på och köpa med sig ett litet lager. ler

2010-07-27 @ 18:51:39
URL: http://zr84.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0