Funderingar om vardagsrum...

Snart är det dax för oss att ta tag i vardagsrummet. Toaletten är ju ÄNTLIGEN klar!! Okej jag har inte fixat alla småsaker ännu men Mannen är iallfall klar med sitt :)
ALLTSÅ har han massor av tid över så han kan ta tag i vardagsrummet. Imorgon skulle han jobba men det blev inställt så då ska vi fila lite på hur vardagsrummet ska bli...en sak vi länge disskuterat är golv...Vi har varit inne på furugolv som vi skulle måla vitt eller svart..olika trägolv har studerats och kollats men nu är min man inne på att lägga ett laminat!!! Vi som svurit på att aldrig mer lägga in laminat i vårt hus...MEN vi behöver ett tåligt golv som tål Milo.
Så nu funderar vi lite på dessa högblanda från IKEA. Helt okej pris oxå 279 kr/kvadraten, och med tanke på att vi har 50 kvadrameter golvyta i vardagsrummet så blir det ju ändå en nätt summa.



GIllar både det vita och det gråa..VITT säger alla blir så opraktiskt med Milos svarta hundhår..men jag menar dom är ju lixsom där även ifall golvet är mörkt, han kommer ju inte fälla mindre bara för att vi har ett mörkt golv. Nää bättre att det syns ju så man vet när det är dax att dammsuga :)


Kommentarer
Postat av: Dessi

Laminat är ju superbra! När vi köpte huset var det nylagd parkett i alla sovrummen här nere. Däremot är golvet i köket/matrummet så fruktansvärt slitet så antingen ska vi slipa det, eller lägga ett laminatgolv ovanpå! Kram!

2010-01-05 @ 22:15:03
URL: http://www.desireeochvarlden.blogspot.com
Postat av: Lotta

Härhemma har vi både svarta och vita golv.

Det är precis så som alla säger att smutsen syns lite extra:(

Men jag trivs toppenbra, och vill inte byta.

Lycka Till med ditt val.

kram

2010-01-05 @ 22:57:36
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Linda

Roligt att planera vardagsrum, jag tycker det vita golvet är jättesnyggt, jag är rädd att svart kommer kännas väldigt mörkt, men vad vet jag:)

Kram

2010-01-06 @ 20:25:56
URL: http://www.uppochnervandahuset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0