En liten utmaning

Har suttit en stund och roat mig lite med en utmaning jag fick av Lotta med bloggen lotenlind

Utmana 5 personer och berätta det för dem,
samt för personen som utmanat dig.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn.
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord.
Om personen som utmanade dig har ett namn som
börjar med samma bokstav som ditt,
får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar 2 ggr.
eller skriva ditt namn som svar
(förutom fråga 1)



1. Vad heter du: Anna
2. Ett ord på 4 bokstäver: ASKA (askade av kaminen innan idag, nog därför jag tänkte på det ordet)
3. Flicknamn: Ann-Christine (min underbara mamma)
4. Pojknamn: Alve (när jag var tonåring var min mor under flera år tillsammans med en Alve som jag var hemsk mot, så hemsk som en trotsig tonåring kan vara, stackars man att han bara överlevde, fast det gjorde han, dock inte förhållandet men det var nog inte mitt fel...tror jag...)
5. Yrke: Astronaut (alla som känner mig vet att jag lider av obotlig flygskräck så det här är ett yrke som INTE skulle passa mig)  :-)
6. Färg: Aprikos (den enda färg jag kommer på, ingen färg som det finns mycket av i mitt hus)
7. Klädesplagg: Allvädersjacka (sen vi skaffade Milo har dett plagg kommit mycket till användning)
8. Mat: Antipasti (älskar italiensk mat och MYCKEt mat så förätt är ju aldrig fel)
9. Sak i badrummet: Aceton (ligger och samlar damm i badrummet eftersom jag efter 15 år har börjat bita på naglarna igen...don't ask me why!)
10. Plats/Stad: Amalfikusten (område i södra Italien jag skulle vilja besöka)
11. En orsak att vara sen: Avgasröret föll av (måste väl vara en okej ursäkt)
12. Något man skriker: Ahhhhh, jag blir galen!! (oftast Milo som får höra det men kanske även maken någon gång då och då)
13. Film: Askungen (gillar tecknat även fastän jag är gammal,)
14. Något man dricker: Apelsinjuice (färskpressad), smarrigt smarrigt, dricks varje dag av mig (nästan)
15. Band: Alphaville (en och annan tryckare dansades till Forever young)
16. Djur: Antilop (skulle vilja ha samma speed som detta djur) :-)
17. Gatunamn: Abborrestigen (en gata jämte oss heter det, det är allt jag kan komma på. A var ta mig tusan en svår bokstav!!!
18. Bil: Audi (en riktigt snygg bil, A6 skulle funka fint för oss)
19. Sång: ABC..du är mina tankar...osv... (min namne ju) :-)


KLART!

Nu utmanar jag
Veronica

Sara

Pluggmamman

Åsa

Lina

Kommentarer
Postat av: Sara - Thaison

Alve, stackars Alve. Honom kommer jag ihåg :)



Biter du fortfarande på naglarna?! Skäms på dig!!



Jag antar utmaningen och ska göra den under dagen, men först blir det nog en massage och tjejlunch.



kramar sara

ps glöm inte bort att hälsa Pappsen från mig!! Ds

2009-11-08 @ 03:09:37
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Åsa

Själklart har jag antagit utmaningen. Men lite knepigt med bokstaven Å =)

Ha en bra dag! Kram Åsa

2009-11-09 @ 11:18:41
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
Postat av: Nilla

Det där har jag också försökt mig på, på bokstäven N

http://tankebubblor.blogg.se/2009/february/n.html

2009-11-13 @ 11:27:49
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0