Tips på bra deckare..

Jag halkade in på en blogg idag när jag kikade runt som ville ha tips på bra deckare. Jag skrev ner några av mina favoriter.
Kom sen på att jag måste ju givetvis dela med mig även till er som läser min lilla blogg.
Så här kommer några som jag rekomenderar er. Jag älskar deckare och har läst hundra och åter hundratals. Just nu läser jag Midvinterblod av Mons Kallentoft som jag än så länge tycker är sådär...

Nåväl här kommer dom.
* * * * *  (5 stjärnor)
Leena Lehtolainen (finsk författarinna, riktigt bra)
Giles Blunt (en manlig favorit, inser annars att jag mest läser kvinnliga författare)
Helene Tursten (läs böckerna, sen se filmerna, inte tvärt om)

* * * *
Karin Wahlberg
Anna Jansson
Mari Jungstedt
Patricia Cornwall

***
Camilla Läckberg
Arne Dahl
Stig Larsson (utom bok 2 som är en 4:a)
Kjell Eriksson
Theodor Kalifatides (har skrivit några deckare som är helt okej)
Mons Kallentoft
Johan Theorin
och så såklart...Liza Marklund tröttnade lite på henne men hennes senaste böcker är faktikst riktigt bra.

Jag rekomenderar oxå VARMT att lyssna på en del böcker. Katarina Ewerlös läser blandannat Läckberg och Ljungstedt och hon gör det hur jäkla bra som helst, läckbers lyssnar jag hellre på än läser faktiskt!

Detta var några av mina favoriter, mest svenska...Vilken är din deckarfavorit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0