Nyårsmenyn bestämd...

Jag och mannen bestämde oss för ett tag sen att tillbringa nyårsafton ensamma hemma med bara god mat och varandra som sällskap (och Milo försås). Vi håller oss till våra planer förutom att vi bjudit in min pappa på kvällen.
Det ska bli jätteskönt att bara vara hemma och äta god mat och sitta och prata och sen lixsom inget mer!
Morgondagens meny är nu iallfall besämd...

Förrätt: Toas skagen (okej inte så roligt men både jag och mannen älskar det så varför inte lixsom?)
Huvudrätt: oxå en klassisk nyårshuvudrätsingridiens oxfilé. det blir rättare sagt helstekt vitlöksspäckad oxfilé på potatisbädd.
Efterrätt: Pannacotta med limemarinerade bär (min favoritefterätt)

Så inget revolutionerande men jag tycker det är viktare att äta gott och saker man gillar än att go wild och chansa på nått man inte käkat innan.



Kommentarer
Postat av: Åse

Jag och maken kommer också vara själva på nyår, han jobbar och kommer inte hem förrän på kvällen och ska arbeta igen dagen därpå. Det blir en riktig myskväll med god mat.



Kram

2009-12-30 @ 20:36:07
URL: http://www.interiorguiden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0