Det verkar bli en härlig långfredag!

Klockan är bara nio, ute är det redan 8 grader och det är strålande sol, så förutsättningarna finns att det ska bli en härlig dag! 
Jag har precis varit ute och hängt ut tvätt, det tycker jag är ett härligt vårtecken!!
Igår var jag och handlade årets första blommor som ska planteras ute, blev lite penséer som egentligen inte är någon favoritblomma hos mig men dom vinner ju på att dom tål frost utan att ta stryk.
Nu står dom och väntar på mig i tvättstugan men det blir nog lite senare i eftermiddag som dom åker ner i jorden.

Just nu råder lugnet här hemma. Mannen är iväg på ett ärende och Milo ligger och sover i sin bur. Själv ska jag ställa mig och diska lite, jag önskar att vi vore som min ömma syster och hennes man som aaaaaaaaaaaaaaaaaaalllllllltid gör i ordning i köket innan dom går och lägger sig men tyvärr så är vi inte det så nu är det bara att kavla upp armarna och sätta igång :)

           Vi vill ner i jorden och ut i sooolen!!

Kommentarer
Postat av: FRÖKEN GRÖN

Penséer är heller ingen favorit hos mig, men de luktar gott och de tål frost som sagt. Och det dröjer inte länge förrän grönskan exploderar!

2009-04-10 @ 13:15:37
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0