Statusuppdatering

Hej vänner!
Tänkte lägga ut ett livstecken från en stor otymplig tvillingmamma to be :-)
Allt är bra med mig. Är nu i i vecka 37 och numer heltidssjukskriven. Ganska trist faktikst, men o andra sidan hade jag inte orkat att jobba. Dagarna går ut på att sova ikapp det jag inte sover på natten, försöker plocka lite här och där...men mest vila faktiskt.
Förra veckan var vi på sista ultraljudet. Tvillingarna växer som dom ska. Ettan uppskattas till 2500 och tvåan till 2600. Ettan som ligger närmast utgången så att säga ligger fortfarande med huvudet neråt vilket innebär att det ser ut som om jag kommer kunna föda "naturligt", dvs inget snitt. Och det känns himla bra :-)
Här hemma börjar vi så sakterligen komma iordning. Vi är otroligt trötta både jag och maken så vi jobbar oss sakta men säkert framåt. Allt till bebisarna är införskaffade (förutom 1 st babysitter och lite småplock) vi ska bara få rätt sak på rätt plats.
Men jag har tvättat och donat och fixat så det börjar iallfall ordna sig. Sängarna kommer jag inte bädda förrens pluttarna kommit hem, annars kommer dom bara vara täckta med hundhår :-)
Och den berömda BB-väskan är äntligen packad :-)
Senaste inköpen till bebisarna blev en skötbädd och en filt som maken valde ut.
~~~~~~~~
De två rummen uppe börjar faktiskt bli klara. Ska se om jag orkar ta några bilder. Började ju tex måla en byrå i massa olika färger, blev INTE jättebra måste jag erkänna, skyller lite på att tejpen jag fick av maken var dålig och fastnade i färgen :) Målaren som vi hade här att måla i dessa rum fick faktikst göra klart den och "räddade upp" den lite. Det återstår typ gardiner, "pynt" och lite annat men det får bli ett vinter projekt efter att bebisarna har kommit ut. Just nu är det inte så högt på prioriteringslistan. Rummen funkar och det får vara bra så.
~~~~~~
Nä nu ska jag skriva en inköpslista till maken, sen ska jag försöka orka laga lite mat :)
Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Kul med lite uppdatering! Moln-serien är otroligt fin!

2011-10-10 @ 19:31:04
URL: http://homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Sara

Åh så himla spännande det är nu! Tänk att snart har du era efterlängtade bebisar hos er.



Tänker på er!



Många kramar <3

2011-10-10 @ 19:35:08
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Sara - Thaison

Hej Snäckan,

Snart säger det ploff och du är mamma, tjoho. Så vart kommer du att göra första uppdateringen? Här eller på fejan eller whatsappar du mig?



Kram

2011-10-11 @ 05:57:32
URL: http://sara-thaison.blogspot.com
Postat av: Anonym

Härligt Anna! Vecka 37-så otroligt duktigt! Och mycket snygg skötbädd;-) kram

2011-10-12 @ 21:50:09
Postat av: Linas inredning

Så spännande att det snart är dags!

2011-10-13 @ 23:08:42
URL: http://linasinredning.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh det börjar närma sig nu!!! :) Kul att höra om hur ni har det!! Snaaart har ni era bebisar hos er, så mysigt!! :)

Hoppas allt är bra!! KRAM!

2011-10-14 @ 23:56:11
URL: http://sofias-liteomallt.blogspot.com
Postat av: Sara - Thaison

Grattis, grattis.



Jag kan inte sluta titta på bilden du skickade. De är ju huuur fina som helst. Jag vill se fler bilder.



Kramar i massor. Och hälsa Macke.

2011-10-16 @ 04:50:31
URL: http://Sara-Thaison.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0