Trädgårdsliv

Hejsan Hej!
Ummm visst njuter vi av våren/försommaren! Helt ljuvligt ute. Har precis varit ute och gått en långpromenad med Milo och det regnade visserligen bitvis men ändå varmt och skönt och det behöver faktikst komma lite regn.
Till helgen hoppas jag faktiskt på dåligt väder, för jag MÅSTE städa(läs sanera) vårt hus. Det är så himla skitigt så ni kan inte ana!! Milo tappar sin vinterpäls och allvaligt så funderar jag på att raka av honom allt håret..Men det är såklart inte bara Milos fel att huset är skitigt, maken har jobbat sent varenda kväll och jag har som ni kanske märkt varit lite allmänt frånvarande, inte bara i bloggen utan typ ute i verkligheten oxå.
Så till helgen måste det ske en sanering, damma, putsa, stryka, fixa, dona, feja. Så snälla sol, lys inte på Mörstigen 6 mellan 8-13 på lördag så ska jag nog hinna fixa lite iallfall :)
Ute i trädgården har det planterats lite..vid vår spalje (mest där för att skyla mitt fula land som ni skymtar bakom) satte jag 2 vildkaprifol, grävde även upp ett litet land så vi kan lägga markväv och singel.
Vår stora och snart ända rabatt har ännu inte blivit klar. I måndags planterade jag 8 nya perenner, men insåg att det nog behövs någon till. Min tanke är att även lägga ut lite sten som en gång. OCH ibland kan det vara bra att avvakta när man planterar, perennerna är ju små när man köper dom, MEN dom växer ju förhoppningsvis..och en del mer än andra :) Har gjort misstaget förr att satt växter för tätt så dom växer ihop.
Detta är den enda krukan som fått blommor. Kunde inte mostå denna härliga blandning av blommor, den är så himla sommrig och fin :) Resten av krukorna (har ju typ strax under 1 miljard krukor) får vänta några veckor. Ännu vågar jag inte lita på att det inte kommer flera kalla nätter och pelagonier och annat är ju inte så förtjusta i kyla. Men om några veckor så är det dax och sen är det bara att ägna sommaren åt att gå och noppa blommor :)
Nu är det dax för matlagning. Idag är det bara jag som ska äta och då blir det plätta :-)
KRAM KRAM
PS. den där pavaljongen maken envisades med blev faktikst inte så dum...bilder kommer när jag stylat den liten mer :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så kul det var att se lite från er trädgård! Jag längtar efter att få plantera lite sommarblommor! Påskliljorna har gjort sitt och jag vill bara ha nytt i krukorna. Men som sagt, väntar några veckor till!



Jag vet att det finns en kökshandduk med det mönstret. Mejla Johanna, hon är alltid öppen för förslag! :)



Kram Dessi

2011-05-12 @ 18:36:13
Postat av: Hanna - Whiterainbow

Vad fint ni får i trädgården! :)

2011-05-12 @ 22:31:53
URL: http://www.whiterainbow.se
Postat av: Sofia

Låter härligt att gå ute o pyssla i trädgården! Själv har jag fått tre superfina vita Hortensia idag! De står nu i sina svarta höga krukor (likadana som din vita ser jag). :) Hoppas de inte fryser!

Kram!!

2011-05-12 @ 22:35:51
URL: http://sofias-liteomallt.blogspot.com
Postat av: Åse - Interiörguiden

Krukan är verkligen jättevacker med de ljuvliga blommorna!

2011-05-13 @ 07:05:14
URL: http://www.interiorguiden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0