Tisdagstema v10 - golv

Veckans tema i fabriken är golv.
I många nybyggda hus, eller för den delen renoverade hus väljer folk att lägga samma golv i alla rum, ofast ek.
Själv tycker jag om att variera mig och inte har det precis likadant överallt.
När vi renoverade ovanvånigen beslutaade vi oss att göra det förnuftiga och lägga in ett laminatgolv med tanke på Milo och hans klor. Laminatgolv är grymt underskattat och man behöver ju inte köpa ett laminat för 39 kr på bauhaus (inte för att det är något fel), utan det finns ju en hel uppsjö med varianter.
Vi valde en liten dyrare variant som ska vara väldigt slitstarkt
Ett annat favoritgolv här hemma är "pluttgolvet" i toaletten.
Här komer jag inte ihåg vilket märke det är men vet att det finns lite olika fabrikat och det varierar en hel del i pris. Det här golvet är INTE ok att lägga i ett badrum som har golvbrunn, men eftersom vi bara ha toalett så behövs ju inte det och då funkar golvet perfekt!
Sista favoriten är golvet i toaletten. Svårt att fånga på bild men här ser man lite att det är lite
rutmönster i. Jag fastnade för detta för det påminde mig lite om virrvarr vilket är ett favoritmönster.
Tja det var triss i golv från mörtstigen. Nu ska jag luta mig tillbaks, logga på alcro.se och leta färger till ett kommande projekt :)
Kram Kram
ps...för mer golvinspiration kika in på fabriken

Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Jag gillar det pluttgolvet! :)



Jo, vi ska ha rör uppdraget till ovanvåningen. Det var sagt så när vi köpte det! Men vi kommer att behöva göra en dusch där uppe, för på nedervåningen har vi bara badkar och jag blir tokig på det! Förstår inte hur man väljer att helrenovera ett badrum 2008 och bara sätter in ett bubbelbadkar?! Plus att vi inte har några eluttag eller nåt... Varken på gästtoaletten eller stora badkaret. Saknar även belysning vid spegeln i det stora badrummet. Sånt man inte märker på visning (inte jag iaf...)...



Kram!

2011-03-09 @ 00:11:29
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: LInda - Lindas Nya Hus

Ojoj, han FÅR inte, men det är svårt att uppfostra en 30-åring, det är liksom ingenting som fastnar ordentligt... Han har ett jättefint rum uppe med klädhängare, men lik förbannat hamnar dom på golvet, idag faktiskt PRECIS UTANFÖR det rummet, jobbigt att ta två kliv till kanske... :)

Jag är tokförälskad i hela ditt hus, det är helt fantastiskt!

2011-03-09 @ 20:51:09
URL: http://lindasnyahus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0