Ny bil, redan?

Hej Vänner!
Idag har jag jobbat första dagen efter mina 3 veckors semester. Det gick finfint. Är ju sjukskriven 50% så det var 4 timmar som avverkades, gick om jag ska vara ärlig ut på att läsa mail och prata strunt med kollegor :-)

~~~
Annars har jag oxå hunnit med ett besök hos Barnmorskan. Det togs lite prover. Alla värden är fina så jag verkar sköta mig helt okej :-)  Bebisarnas hjärtljud var oxå normala. T1 (Roffe) som är hulliganen hade 146 och T2 (Raffe) som jag tror är lite mindre och lugnare hade 150, han var lite busig idag dock och snurrade mest runt och försökte gömma sig och ville inte alls bli "avlyssnad". Men till slut så :-)   Tänk...under 30 sekunder som det tod att hitta hjärtljuden från Raffe så hinner man tänka 1 miljon hemska tankar även ifall jag kände honom utifrån när han snurrade runt) :-)
~~~
Maken har åkt till Stockholm igen. Han kommer hem på torsdag, FÖR GOTT!! Inget mer Stockholm nu, nu får andra kollegor till honom ta över. Skönt!
~~~
Vi köpte ju oss en ny bil i slutet på Februari. Och både jag och maken gillar den massor. Men vi skulle behöva en bil med liiiite större bagage. En tvillingvagn och en hundbur kräver sitt utrymme :)
Vi har spanat in en Chevrolet Orlando. Nackdelen är (tja är iofs många) att vi då måste köpa en helt ny bil, vilket känns så där. Och sen är den typ mycket fulare än vår bil vi har nu :)  Men men....det är ju bara en bil!
Chevan :)
Volvo XC60
~~~
Nu ska jag ut och sätta mig och vila lite. Läser en ganska kul bok, "På smällen, från A till bebis". Antar att ni är några mammor där ute som oxå läst den.  :-)
Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Sara

Den boken läste jag också då jag var gravid, en lättläst rolig gravidbok :)



Jag förstår att ni behöver en större bil, vi som har en vanlig kombi tycker att den är för liten och vill ha en liten större kombi och då har vi bara vagnen...

2011-07-25 @ 20:01:33
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Dessi - Home and desire

Den är bra, boken! :) Åh, bilen ni hjar nu är ju underbar! Vi får inte plats med hela vår barnvagn och hundbur där bak, utan måste dela på barnvagnen... Hmm. Det funkar, men egentligen så borde vi ha en mindre hundbur, vi har en rejäl krocksäker sak till min lilla älskling...

2011-07-25 @ 21:11:56
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0