Ego inlägg

Idag är det fredag och för mig innebär det "bytardag". Dvs jag byter vecka :)
Går idag in i vecka 25. Helt galet va snabbt det går nu när jag inte ständigt oroar mig över hur Roffe och Raffe mår.
Nu sprattlar dom runt rätt mycket i magen, inte så mycket på utsdian ännu så Marcus har inte lyckats känna dom.
Sova är ju nått som jag älskar att göra...i vanliga fall...nu är det mest jobbigt. Hittar inte alls någon ställning som funkar. Sidläge åt vänster med kuddar på båda sidor funkar bäst...vågar inte tänka på hur det ska bli längre fram när jag är ÄNNU större.
Jag har nog inte förstått ännu att vi fkatikst ska få TVÅ bebisar på samma gång. Det fattar vi nog inte förrens dom pluppar ut :-)
För oss är det perfekt att det blir 2 på en gång. För oss har det inte varit en lätt resa att bli gravida. För att göra en lång historia kort började den för över 7 år sen när vi bestämde att vi skulle försöka bli gravida. Såklart trodde man då att 9 månader senare skulle det pluppa ut en liten knodd. Men så var inte fallet för oss.  Nä istället började 7 ganska jobbiga år som jag inte behöver gå in djupare på. Efter att ha gått 1,5 år hos en värdelös gynekolog som feldiagnostiserade mig hamnade jag hos en som konstaterade på 2 minuter att jag hade enodmetrios. Sen följde väntan, operation och mer väntan. Efter op blev jag försatt i klimakteriet och fick remiss för IVF.
Roffe och Raffe blev till på 4:de försöket. Innan dess blev vi gravida på 1:a försöket som tyvärr slutade i MA i vecka 9-10 någongång. De två andra försöken blev negativa.
MEN nu sitter jag här iallfall med 2 pluttar i magen. Visst mycket kan hända ännu men nu hoppas och tror jag att det ska gå vägen. Så alla ni där ute, tänk på att för många är det inte bara att ha lite rajtantajtan i sovrummet och sen kommer en liten bebis 9 månader senare. Var försiktiga med kommentarer som "är det inte dax för er snart" och dylikt. Jag har varit tämligen förskonad från sånt, dels för att jag alltid har varit ganska öppen med att vi har problem med att bli gravida. Jag har aldrig tyckt att det är något man ska skämmas för eller dölja men förstår oxå samtidigt att alla inte orkar prata om det och tycker det är privat. Under dom här åren har ju istortsett alla mina vänner fått barn, visst känns det i hjärtat och man blir avundsjuk, men det är just det man blir...avundsjuk, INTE missunsam.Jag har oftast alltid tyckte det bara varit roligt att umgås med andras bebisar/barn, jammenar jag blir ju inte lyckligare ifall ingen annan heller kan få barn.  Så man ska såklart INTE undvika att berätta för ev vänner som har problem att man är gravid, eller undvika dom för att man inte vill "skylta" med sin egen glädje. Klart som fan att man ska vara lycklig och glad över att man är gravid, och går det av bara farten är det ju jättebra och något man ska vara evinnerligt tacksam för och inte skämmas för.
Nej, det var dagens djupa inlägg. Nu ska jag plita ner en IKEA inköps lista, sen drar jag och maken dit en sväng. Lite mer bänkskiva och annat skall köpas till tvättstugan som maken tänkte fixa till och göra mer bebisvänlig eftersom vi ska ha skötbord där :-)
Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Nej, det är verkligen inte alltid så lätt som man tror! Ni har haft en lång och tuff resa! Men visst är det fantastiskt nu när det äntligen ligger två små pluttar i magen?!



Missa inte att tävla om en bitring inne hos mig till pluttarna sen! :)



Många kramar!

2011-07-15 @ 14:39:03
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Sara

Vad "roligt" att få läsa om eran resa, ni har också kämpat länge, men nu är det inte så himla länge kvar tills ni har eran mirakel hos er. Är så himla glad för eran skull.



Många kramar

2011-07-15 @ 21:50:59
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Louise

Vad ni måste ha kämpat & i flera fall spricker förhållandet. Är mycket glad för er skull & tycker ni är oerhört starka som fortsatt kämpa trots alla hinder. Lycka till & att ni ska bli föräldrar till två små mirakel är ofattbart. Det är det finaste man kan vara med om.

2011-07-15 @ 22:44:53
URL: http://stylinghouse.blogg.se/
Postat av: Sara - Thaison

Jättebra skrivet snäckan! Jag kan inte heller fatta att du har 2 besingar i magen. Så underbart roligt och jag är såååååååååååååååååååå glad för dig och Macke. Kram

2011-07-17 @ 14:35:38
URL: http://Sara-thaison.blogspot.com
Postat av: Hanna - Whiterainbow

Det är jätte bra att man vågar prata öppet om det, ingen förstår bättre om man inte vågar berätta!

All lycka till er som nu är (över) halvvägs på vägen :-)



Kram

2011-07-18 @ 11:12:08
URL: http://whiterainbow.se
Postat av: Emma

Ni har haft en lång & tuff resa ni! Underbart att de nu bor två små kottar i magen din : - )

Mysig blogg! Måste kika vidare..



KRAMIS Emma

2011-07-19 @ 15:01:35
URL: http://jemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0