2:a advent

Hej Mina Vänner!

Tänk idag är det 2:a advent. Bara 3 veckor kvar till jul. Känns helt galet! Syster yster med familj kommer
ner i jul som dom gör varannat år så dom jularna är faktiskt lite extra roliga.
Fast till oss kom ju tomten tidigt iår :-) Någon bättre julklapp än Harry och Elsa kan man ju knappast få!!
Pluttarna växer och frodas. Elsa är nu 54 cm och vägde i torsdags typ 3750. Harry är 52 lång men han har nu ätit sig förbi sin syster. Han har alltid, sen födseln varit 100 gram mindre, men nu väger han 150 mer, 3890 vägde han i torsdags. Skulle tippa på att han nu i helgen passerat 4 kilos gränsen :-)

Småfisarna har tyvärr fortfarande problem med sina magar. Framför allt Elsa. Hon har ont i magen och har lite problem med bajseriet. Dom får nu Magdroppar varje dag och det har blivit lite bättre tycker jag. Men det är så jobbigt att se dom ha så ont. Elsa skriker på kvällarna så det skär ända in i benmärgen på mig :(
Men nu kommer det iallfall oftast lite bajs, innan gjorde det inte det så jag hoppas att det är på rätt väg.
Nu sitter dom och sover i varsin babybjörn babysitter. Kanske borde flytta över dom till sängen, MEN man väcker lixsom inte den björn som sover :-)
Här ligger pluttarna och vilar på sängen, storebror Milo övervakar :-)
~~~~~~~
Nu ska jag baka lite tror jag, blir nog nougatrutor :)
I eftermiddag får vi härligt besök av min kusin med make och Harrys och Elsas sysslingar Isak och Moa.
Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vad de har växt, stora fina barn! Man glömmer så fort att C också har varit så liten.

Vad gulligt att Milo ligger och vaktar Elsa & Harry. Nu vet jag inte vilka magdroppar som ni ger, men vi kombinerade iaf minifom med sempers magdroppar.

Kram

2011-12-05 @ 06:49:23
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Frida

Men vilka underbara och så små

2011-12-05 @ 11:59:38
URL: http://linkansfru.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Vilken underbar bild, den är verkligen helt underbar! Ha en fin vecka hela familjen!



Kram

2011-12-05 @ 12:02:29
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Men vilka små pluttar! Vilmer vägde ju 3780 g när han föddes...



Kram på dig!

2011-12-06 @ 23:04:25
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0