Nu ska den invigas!

När jag fyllde år (vilket jag gör varje år 1 april) så bestämde jag mig att jag var i desperat behov av en symaskin för det fanns ju hur mycket som helst som jag skulle sy. Sagt och gjort för lite födelsedagspengar gick jag och köpte mig en maskin. Det blev en Husqvarna, en enkel och tämligen billig modell.
Och som jag sytt!!! Gardiner, påslakan, kuddfodral, kläder..you name it och jag har sytt det!!
Eller så var det nog inte.....Sanningen är att jag inte ens har packat upp den ur kartongen ännu :)
Men idag, nu jäklar smäller det. Idag ska det sys 1 påslakan och 2 örgott till spjälsängen. Än så länge har jag kommit längre än så här...
Tyget är tvättat och torktumlas just nu.
Men snart kommer mamma på besök och då hoppas vi att det blir lite mer action :)
Och nej, ni som nu tror att bara för att vi syr blått påslakan så är det killar i magen. Det vet vi ännu inte.
Men vi har blått i sovrummet så blir blått oavsett om det är killar eller tjejer (eller en av varje) :-)
Wish me good luck. Det kan jag behöva :-)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Lycka till!!! Men det kanske är för sent att säga nu. Ni är nog färdiga nu. Hoppas det gick bra!! :) Vill se resultatet sen!! :)

Och byrån du har målat, är den klar? Är nyfiken på den!! :)

Kram!!

2011-08-28 @ 21:30:56
URL: http://sofias-liteomallt.blogspot.com
Postat av: Hanna - Whiterainbow

LYCKA TILL!

Blir säkerligen bra :)

2011-08-29 @ 16:00:51
URL: http://whiterainbow.se
Postat av: Sara

Nu känner jag mig lite små dum, har inte ens tänkt så långt som att man kan dela den på mitten. Tack för tipset, måste köpa en till sån då jag åker till ikea nästa gång.

De där skydden verkar passa på alla sängar, för vi har inte en säng från ikea.



Hur gick det att sy för dig? Vi (jag & svärmor) sydde mkt sängkläder innan C föddes.

2011-08-29 @ 16:54:32
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Jennie-mamma till en liten flicka och en liten pojke

Vilket mysigt tyg!

2011-09-02 @ 20:48:46
URL: http://kampan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0