Ute på promenad

När man har hund så måste man ju ge sig ut varje dag, i ur och skur. Jag har faktikst ännu efter 1 år inte tyckt
det är speciellt jobbigt. Det finns faktiskt kläder som gör att alla väder är ganska okej.
Visst åskar det så väntar jag givetvis med att gå ut, men regn och blåst hindrar inte mig.

Och det är ju så himla skönt när man väl kommer ut.

Här kommer lite bilder på vad jag passerade häromdagen när jag var ute.


Älmhult har en liiiten flygplats där sånna här små plan håller till. Visst är planet superläckert!
Här går vi förbi nästan dagligen. RUnt om kring flygplatsen är det väldigt öppet så jag kan låta Milo springa lös
eftersom man så väl ser om det kommer någon annan. Me like!


Vi bor ju precis (150 m) vid sjön Möckeln. Och för Milo som älskar att bada
är det ju perfekt. Själv hoppar jag bara i om det är olidligt hett :)




Det här lilla området som får en att tro att man helt plötsligt hamnat mitt ute
på landet är bara så himla fint. Just nu är det fullt med vitsippor och det blir
nästan inte finare än så här!
Eller jo, om någon månad när alla björkar och även boken slagit ut kommer det
vara ännu vackare.

Nu börjar Melodikrysset. Efter det blir det gymmet en snabb sväng. Sen ska jag hinna med besök
hos en kompis och sen blir det bara slappkväll.
Marcus är på svensexa så ingen vet när han kommer hem  :)

Önskar er alla en skön lördag!



Kommentarer
Postat av: Sara - Thaison

ähhh tror att man kommit ut på landet.. hmm Älmhult är väl ganska mycket landsbyggd redan ;) Skämt o sido. Det är superfint där!!



kramis

2010-05-10 @ 14:21:12
URL: http://thaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0