Dagen D

Idag har jag och min man varit nere på MAS i Malmö. Anledningen till detta besök var att vi ÄNTLIGEN ska få göra IVF (provrörsbefruktning). Vi behöve inte gå in på några detaljer men idag var det iallfall så äntligen dax efter många års kamp. Det var idag obligatorisk informationsträff som alla måste gå på först och det var vi och kanske 15 andra par som lyssnade på en sjuksköterska som gick igenom hur det hela går till.
Jag har ju redan läst på så det var inte så mycket nytt, MEN det var ju lixsom startskottet och vi har ju längtat så länge så vi var där redan en timme innan för vi inte skulle komma försent. Men jag blev jätteförvånad för av oss 15 par var det säkert 6 stycken som kom insläntrandes för sent, när den trevliga sjuksköterskan redan börjat sin presentation och hon fick avbryta och gå och öppna dörren hela tiden. Förstår inte att det ska vara så svårt att komma i tid, jammenar alla dom paren som var där längtar förmodligen lika mycket som vi!! Klart man kan komma för sent pga diverse oförutsedda händelser men inte så många par!
MAS visade ju sig oxå vara typ en liten stad i staden (Malmö) och det var ju hur stort som helst, men med en bra karta i handen så gick det fint :)
Nu har vi en spännande vinter framför oss :)
Vet inte hur mycket jag kommr skriva om den här proceduren, det får tiden utvisa :)

På vägen hem somnade jag i bilen och sov hela vägen hem (1,5 timme) förmodligen en hel del spänning som släppte och jag känner mig fortfarande helt slut.
Så idag blir det bara en kort promenad med Milo och sen tänker jag minsann ligga i soffan och slappa, lite surf...lite äntligen hemme/house tycker jag låder allldeles lagom.


Kommentarer
Postat av: Veronika

Det värsta jag vet är folk som kommer försent, respektlöst! Sånt kan jag reta ihjäl mig på nästan så jag blir lite upprörd över ditt inlägg! Önskar er all lycka iaf :)

2009-11-03 @ 18:54:26
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: Åse

Dålig stil att komma försent för ett sådant möte. Dels till er andra mötesdeltagare men såklart även för hon som skulle hålla i informationen.



Jag håller tummarna för att den här proceduren kommer gå fint för er. Ska bli spännande att "få följa" er, oavsett hur mycket du väljer att skriva om det.



Lycka till!

2009-11-03 @ 22:41:19
URL: http://didriksson.wordpress.com
Postat av: Sara - Thaison

Åhh stumpan vad glad jag blev nu när jag läser att ni äntligen har fått startskottet!!!!



Vad är nästa steg?!?!?!?



Tack för gratulationerna :) Jag hade en toppendag.



Kramar

Sara

2009-11-05 @ 10:32:59
URL: http://thaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0