Anna spekulerar...

Fredag kväll igen. Den här veckan har gått supersnabbt. Har häcken full på jobbet så dagarna bara försvinner iväg.
Har precis varit ute och gått en lång promenad med Milo (lång för Milo iallfall). Mannen är och spelar fotboll och kommer inte hem förrens sent ikväll vilket innebär att jag har kvällen för mig själv.
Lovade nog i ett svagt ögonblick min ömma make att jag skulle plocka iordning i klädrummet vilket jag nog oxå få ta och göra.

Sen tänkte jag lägga mig i soffan och slappa. Jag har ju lovat mig själv att inte äta ljus choklad på två veckor men idag köpte jag ett marabou dajm. Men jag tänkte så här. Att marabou dajm är ju typ en del marabou mjölkchoklad och en del dajm. Båda dessa är ju ljusa choklad. Och minus minus är ju plus...så då borde man väl kunna resonera som så att ljus ljus är mörk?  Det känns logiskt för mig iallfall :)
Och man skulle ju oxå kunna säga att många bitar + många bitar = inga bitar  :--)
                                         

Kommentarer
Postat av: ingmarie

De orden värmde!!!!!

Välkommen hit till Österlen så ska jag visa dig mer

(med värmlands ögon)

Trevlig helg o vi hörs väl av!

2009-05-29 @ 18:52:25
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: mamman

Coop Forum här där vi bor har bjudit oss på, just det Marabou mjölkchocklad 200gr och det har jag festat på i kväll. Lite dåligt samvete för kalorierna men gott var det.

2009-05-29 @ 22:18:09
URL: http://www.babyonskan.wordpress.com
Postat av: Therése

Det resonemanget och uträkningen gillade jag verkligen...tänk va choklad man kan äta då ;-)

Själv sitter jag å mumsar på en påse polly!

Äter alltid dom "nyttiga" mörka först (favoriten), fast när dom är slut är jag ju tvungen å äta upp dom ljusa med...hi hi.

Kan inte låta dom ligga kvar alldeles ensamma i påsen :-)



Ha det så mysigt med din choklad :-)

Kram Therése

2009-05-29 @ 22:26:14
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Sara

Mmmm mmmm, det var ju en bra teori du fick till där..

2009-05-31 @ 16:03:00
URL: http://thaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0