minns min barndom...

I förrgår åkte jag ner till min mamma som bor ca 1,5 mil ifrån oss. Vi tog oss en långpromenad med Milo och gick förbi huset där jag tillbringat maaaassor av tid eftersom det var i min farmor och farfars ägor fram till att min lilla farfar gick bort.
Men fram till ungefär 10 år sen var det som sagt ett ställe där jag tillbringade mycket tid.

Huset har tydligen totalrenoverats inomhus och ska vara superläckert utanpå ser det ut som på "vår tid" och jag tycker det är ett helt ljuvligt hus....

 
  Det ni ser här är en gammal skola som ligger på tomten.
  Gissa om det var en rolig   lekplats för mig, min syster och
  vår kusin. Min far har även gått i skola här :)    Farmor
  var mattant under en period...

           
            Här börjar man ana huset...

                   
                    Och här är det i sin fulla prakt...på "vår" tid var staketet i
                    samma gröna färg
                    som husknutarna och där det nu är tak över ingången
                    växte härliga klängrosor. *suck*  åååhh...vad jag älskade
                    det här huset....och att tillbringa tid här!
                    Eller vad säger du.syster!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag håller med dig, det var ett alldeles fantastiskt hus och vi har haft mycket roligt där. Ringde farmor när hon fyllde år och vi pratade lite gamla minnen. Jag berättade att jag behöver bara blunda så kan jag komma ihåg exakt hur det kändes att sova över där i extrasängen och hur det knarrade i golven. Kommer du ihåg våra fotbollsturneringar bakom skolan, när man satt på utedasset och var livrädd att "hackehönan" skulle bita en i rumpan. Eller hur det luktade ingrodd såpa i det gamla "bykhuset". Ja det var tider det och jag är glad över all tid vi fått tillbringa där. Kram sis

2009-06-25 @ 22:57:23
Postat av: Livet i byn

Vad himla mysigt att ha sådan minnen. Huset såg jättefint ut.



I vår by finns en gammal skola, helt ok skick som skulle bli superfin som bostad eller bara som café och affär.



~Livet i byn

2009-06-26 @ 09:43:34
URL: http://livetibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0