Tisdag, en ganska tråkig dag än så länge..

En av mina kollegor brukar säga att tisdagen är veckans tråkigaste dag. Och idag har hon iallfall haft rätt. Dagen har varit rätt meningslös. På jobbet är vi få kvar och vi som är där är lite som i en dvala. Vi har mest ätit godis och rabarber paj typ :)
Resten av veckan ska jag nog jobba hemma halva dagarna. Har lite tjocka härlig litteratur på engelska som jag behöver läsa igenom innan jag ska gå en kurs i september och det är enklast att koncentrera sig hemma.

Inatt har lilla Milo stackarn inte mått så bra. Han har haft värsta diarrén vilket innebär att han (och jag) har varit ute säkert 15 gånger. Hela hans lilla hundkropp tog i som tusan. Så idag har han bara fått lite ris att äta och det verkar vara på bättringsvägen gör han har inte gjort nummer två på hela dagen...vi får väl se hur det ser ut när det väl kommer nått :)
Det är lite som att vara småbarnsförälder ibland att ha en valp (tror jag bara, jag har ju tyvärr inga barn så jag vet inte).
Konstig är att jag vaknar direkt så fort han kommer in och sätter sig jämte sängen, eller ibland bara av att han gått och satt sig vid altandörren, mannen märker ingenting utan har sovit som en stock, måste ligga i kvinnans natur på nått sätt :-)

Nu dax för mat. Stuvade makaroner och stekt falukorv, MUMS!

Kommentarer
Postat av: Sara

Stackars lilla Milo. Hoppas att han är på bättringsväg.



Du har modersinstinkten i dig. Männen vaknar sällan...



Kraaam

2009-07-08 @ 06:51:26
URL: http://thaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0